Колко трябва да е цената на билета за автобус за крайните части на Варна, които преди са били местности и селищни образувания, но сега са част от града? Този дебат сложи начало на работата на Общински съвет – Варна, на сесията миналата седмица. Конкретният повод беше предложение билетът за „Ракитника” да стане 1 лев, колкото е в града. По същия начин преди време по настояване на гражданите беше изравнена и цената на превозите до Боровец. Предложението за допълнение в дневния ред беше от съветника Светлан Златев.
Мнозинството на ГЕРБ се противопостави, а председателят на финансовата комисия Станислав Иванов обясни, че общинската фирма „Градски транспорт” сега плаща двойно по-голяма сума за заплати от момента, в който е решено билетът във Варна да е 1 лев. Негов колега пък предложи да се проучи възможността да бъде получена помощ от държавния бюджет.
В крайна сметка, управляващите не позволиха предложението за изравняване на цената на билета за цяла Варна да влезе в дневния ред на заседанието на местния парламент. Предстои въпросът да се обсъди с помощта на ръководството на общинската фирма „Градски транспорт”. Съветници от опозицията обаче коментираха, че не дружеството трябва да определя какви решения да взема съветът, а обратно.
Темата за градския транспорт беше засегната и в питанията към кмета Иван Портних, който не беше този път в залата, за да отговори. Борислав Гуцанов от БСП поиска да знае в крайна сметка приключен ли е първият етап на проекта „Интегриран градски транспорт” и защо общината тегли нови заеми за тази сфера, след като това е най-големият европроект на Варна до момента.
Лидерът на варненските социалисти постави и друг важен въпрос – защо броят на служителите в администрацията на общинския съвет се увеличава, след като повечето неща вече се вършат по електронен път. Той поиска и да се даде точен отчет с колко души се е увеличил щатът на общината като цяло и по какви причини.