По идея на Холдинг Варна: Нова зона за паркиране освобождава Крайбрежната алея от коли

Веселин Златков

Алеята край плажа в района на буните във Варна може да бъде остане единствено за пешеходци и велосипедисти, а колите да минават по друго трасе. Това стана ясно на представянето на плана на Холдинг Варна за изграждане на нова зона за паркиране в рамките на проекта „Алея Първа“.
Идеята,работата по която ще започне съвсем скоро, е за създаване на близо 690 паркоместа в основата на укрепения скат в района между рибарското селище и „Рапонги“. Така самата алея може да остане свободна само за пешеходци и велосипедисти. От Холдинг Варна подчертаха, че те няма как да гарантират, че колите наистина ще се насочат към новата зона и няма да продължат да паркират и да се движат „на първа линия“. Това е задача на държавната и на общинската власт, които имат възможност за действия по Закона за движение по пътищата и реално могат да променят съществуващата организация на движението. Освен това самата Крайбрежна алея не е в обхвата на проекта „Алея Първа“, уточниха от холдинга. Представителите му обаче се надяват, че създавайки условия за паркиране, колите сами и по естествен път ще се насочат към новата зона, предназначена за тях.


Размерът на инвестицията ще е 4 млн. лв. За съжаление, строителните дейности ще се извършват в активния туристически сезон, като амбицията е всичко да е готово за 15 август, празника на Варна. От Холдинг Варна обаче уверяват, че изкопните работи ще се извършват в границите на строителната площадка, като това няма да препятства използването на крайбрежната алея. Доставката на строителни материали ще бъде организирана до 10 часа сутринта, и след 19 ч. вечерта. Асфалтирането ще бъде координирано с органите на КАТ и Общинска полиция извън празничните и почивните дни.
Откритите паркинги в основата на ската ще се ползват безплатно. Те ще бъдат осветени и връзката между тях и плажа ще бъде с пет алеи за пешеходен достъп.
В отговор на въпрос на наш репортер, от Холдинг Варна коментираха, че цялостната реализация на проекта „Алея Първа“, който включва застрояване на площите между ската и плажа с обекти от обществен и частен характер, до момента се е забавило с около 3 години. Причината за това са сложните процедури за съгласуване с държавата и мониторинг на укрепителните дейности, без които не може да се премине към следващия етап на проекта. Паралелно с изграждането на новата зона за паркиране, на мястото ще бъде изградена и необходимата инженерна инфраструктура за бъдещите сгради.