Отварянето на терминал Варна-изток трябва да стане с гаранция за запазване работните места на работещите в пристанището. Това заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров на работна среща неделя в Община Варна, предаде maritime.bg. На срещата бяха обсъдени приоритетите на морската столица. „Кметът Портних ме убеди, че Варна-изток трябва да се отвори за граждани“, коментира премиерът Бойко Борисов. Той даде думата на транспортния министър Ивайло Московски, който обясни, че в следващите години към вече функциониращата зона за обществен достъп ще бъдат присъединени 3-то и 4-то кейови места. Президентът на КНСБ настоя това да се случи само след изграждане на силозни стопанства в терминала, след удълбочаване на кейовите места, които ще продължат да функционират и след създаване на обходен маршрут към пристанищните терминали в района. Maritime.bg припомня, че през последните две години бяха отворени за обществен достъп първите две кейови места на терминал Варна-изток. По думите на премиера, кметът Портних желае зоната да бъде разширена.
„Зърното е само един месец“, заяви премиерът Борисов. Припомняме, че през двата терминала на Пристанище Варна от началото на годината са преминали над 5,2 млн. тона товари. Износът на зърно през терминал Варна-изток е постоянен от началото на годината. Проектът за разширяване на зоната няма да бъде реализиран през следващите две години, стана ясно още от срещата в общината, тъй като пристанището има сключен договор за съхранение и обработка на газопреносни тръби по проекта за газопровод в Черно море. В същото време обаче, по думите на министър Московски, за облекчаване на трафика в района на басейн „Приморски“, пристанище Варна ще осигури допълнителен маршрут до отворената зоната, който ще включи настоящия лекотоварен портал, намиращ се срещу сградата на Дирекция „Морска администрация“ – Варна. В заключение президентът на КНСБ дебело подчерта, че продължаващото разширяване на отворената зона, искано от кмета Портних, следва да се осъществява и с финансовата подкрепа на Община Варна, без допълнително финансово натоварване на държавния пристанищен оператор.