Параходство „Български морски флот“ АД сключи договор на постройка на нови 4+2 кораба за превоз на насипни товари с една от трите най-големи корабостроителници в Китай. Корабите ще са с нов, изключително ефективен дизайн и ще са оборудвани с най-съвременните двигатели, механизми и технологии. Всеки един от тях ще е с товароподемност (DWT) от 45 000 тона, максимално газене от 10.80 метра и с усилен корпус, и пропулсивен комплекс за плаване в ледови райони като Балтийско море, Азовско море и Канада. Корабите ще се отличават и с това, че ще имат най-голямата кубатура на товарните си помещения за този сегмент. Очаква се първият кораб да влезе в експлоатация още до средата на 2019 г., а китайската корабостроителница е потвърдила вече, че в рамките на една година ще може да предаде и останалите пет кораба. Вече са определени и имената на първите четири кораба – „Миджур“, „Плана“, „Мальовица“ и „Бузлуджа“.
Новата инвестицията в дружеството ще надхвърли 100 млн. долара, но ръководството на Параходство БМФ АД счита, че е настъпил момент за поетапно преминаване към възможно най-модерни и ефективни плавателни съдове. Според него това е единственият път към затвърждаване и подобряване конкурентоспособността на флота, съответно пазарните позиции на дружеството. Припомняме ви, че през изминалите няколко месеца флота на Параходство БМФ АД бе попълнен с два чисто нови кораба от последно поколение „Bluetech 42” – „Руен“ и „Рила“, а догодина се очаква предаването на последните два кораба от този проект – „Рожен“ и „Мусала“.
С подписването на настоящите договори е вече ясно, че до средата на 2020-а Параходство БМФ АД ще разполага със собствен тонаж от над 1.5 млн. тона, при средна възраст на флота от под 7 години, стремейки се да стане най-големият корабособственик на т.нар. Handy size кораби за насипни товари в Европа.