Областната комисия за безопасност на движението във Варна набеляза мерки за промяна на схемата за движение по Крайбрежната алея в района на буната. Автомобилният трафик по т.нар. Алея първа ще бъде ограничено, защото се превръща в опасност за пешеходците. Решението за това дойде след обща проверка на КАТ, областната администрация, общината и държавната агенция за пътна безопасност. Тя е резултат от многобройни сигнали на граждани.
„Уязвимите участници в движението са на първо място. Следва да им бъдат осигурени условия за безопасност в движението. От констатацията на място е видно, че такива няма. Навсякъде са спрени автомобили. Това продължава по цялото протежение на крайбрежната алея. Хората се движат между коли. Заведенията са разположени от двете страни на алеята, което създава допълнително конфликтни точки. Съчетанието на превозни средства и уязвими участници в движението не може да бъде осигурено в условия на безопасност. Изобщо не става въпрос за съоръжения за ограничаване на скоростта, а изобщо не е пригодена инфраструктурата за такова нещо. Към момента не е. Следва да бъде пригодена така, че да има устойчиво развитие на региона. Да не забравяме, че пътят не е за автомобили. Той е за хората, които се движат. Това е най-важното нещо. Нашата препоръка е, че в момента тази алея не е безопасна и не може по нея да има съчетание на тези два вида участници в движението.“, заяви Иван Петков, държавен експерт в агенцията „Безопасност на движението по пътищата“ пред Радио Варна.
След тази констатация, комисията по безопасност на движението към областния управител свика институциите за да набележи ограничителни мерки. „Представители на общинската администрация отговориха с твърдението, че дамбата е включена в уличната регулация и общия устройствен план на града и макар че не отговаря на заложените параметри, може да продължи да изпълнява обслужващи функции“, разказа за срещата във Фейсбук зам.-областният управител Павел Повов. Той съобщи и какви са набелязаните мерки, които ще се приложат до изясняване на разминаванията в становищата на институциите. Временна организация на движението ще има следните основни характеристики:
– Забранява се движението на МПС в участъка между Рибарски плаж и кръговото кръстовище на втора буна. Тротоарът към плажа, който досега беше използван като паркинг, се обособява изключително за движение на пешеходци. Част от пътното платно ще бъде обособена като велоалея.
– В участъка между кръговото кръстовище на втора буна и началото на крайбрежната дамба (посока север) да се обособи пешеходна алея с достатъчна ширина, като бъде позволено успоредно паркиране на автомобили (вместо досегашното перпендикулярно, което заема целия тротоар). Новоизграденият паркинг към ската ще продължи да се ползва по предназначение, приемайки че ще е налице добрата воля на собственика на частния имот. Отсечката от дамбата по протежение на паркинга остава затворена за движение.
– В стръмната отсечка от северния край на дамбата до началото на Станчовата алея да бъде обособен тротоар за пешеходци с достатъчна ширина.