Почти няма желаещи, които да ползват закритите велопаркинги във Варна. Поне това показва справка от 4 районни кметства, където са разположени общо осем съоръжения. На практика двата паркинга във „Владиславово“ до ОУ „Ст. Михайловски“ и районния парк вече месеци не функционират. Не работят електронните им ключалки. Велопаркингът до училището е без осветление, с разбито захранващо табло и липсваща камерата за видеонаблюдение.
В „Младост“, където паркинги има до блок 29 срещу автогара „Варна“ и на Мебелна палата, са раздадени от районното кметство общо 5 броя чипове за достъп от 20 налични. Подобна е бройката и в „Аспарухово“, където са предоставени за ползване шест чипа от общо 20. В „Одесос“ от възможността за достъп са се възползвали 11 души, съобщи през миналата седмица Moreto.net.
Общо 10-те закрити велопаркинга в града бяха направени като пилотна мярка по проекта MOBISEC от Черноморската регионална агенция за управление на енергията (ЧРАУЕ) за 224 000 лева. И в партньорство с две общини от Испания и Англия. Паркингите са проектирани от испанския партньор на проекта, с идеята да осигурят безплатно по-сигурно място за съхраняване на велосипедите, а това да мотивира повече граждани да използват този вид транспорт. Сигурността се осигурява чрез видеонаблюдение и чипове с уникален код за достъп, който се записва и проверява при всяко влизане. Разпределението на паркингите е направено на принципа по два паркинга на районно кметство. Първите около 100 чипа бяха раздадени с помощта на Велоклуб „Устрем“. Повече от година и половина, след като бяха открити, поддръжката на велопаркингите е вече ангажимент на районните кметства. Това са и местата, където се раздават чиповете за достъп.