Къде е краят на мегабулеварда „Левски“ и чака ли ни там проблем?

 

Веселин Златков

 

Кметът на Варна започна новата година с обещание, че трасето на бул. „Васил Левски“, станало сензация с мащаба на строителство и най-вече с цената си от 113 млн. лева за 3,1 километра, ще е готово през април. Но това, което ще се случи, няма да е точно според очакванията на варненци. Да, по трасето на булеварда наистина се работи усилено, но забелязали ли сте къде приключва то?

Целият поток от автомобили се насочва в частта си към езерото в кръговото на ул. „Девня“ под „Максуда”. Мястото е добре познато на варненските шофьори, защото е доста натоварено. Естествено, да се насочи целият трафик по мащабния нов булевард не решава нищо, само ще доведе до сериозни задръствания.

Естествено, това е ясно на проектантите и те предвидили решение – ново, по-широко кръгово кръстовище. То обаче няма как да е готово през април, защото още незапочнато, а да бъде завършено за два месеца… това изглежда, меко казано, нереално.

Особено ако се сравни с темповете, на които се работи на други натоварени пътни отсечки в града.

Според една визуализация то ще изглежда по един начин, в друга – по друг. Кой обаче ще е видът му в действителност, засега се знае единствено в община Варна.

Както често се случва, засега обясненията от кмета Иван Портних не са много конкретни. Той коментира, че проектът е претърпял промени, защото са намерени по-добри решения, но не каза какви. По същия начин обяви, че в крайна сметка проектът ще поскъпне, но не каза с колко.

При всички положения, реалната прогноза е, че кръговото на новия булевард с ул. „Девня“ ще е готово по-скоро през есента. Ако пък изпълнителите все пак наистина решат да работят „ударно“, и през нощта, както стана ясно през изминалия месец от репортаж от строежа на БНР, резултатът е твърде възможно да не е много добър. За съжаление, какво ще е решението, може само да се гадае.

Остава ни само да се надяваме, че след всички вложени пари и изтърпени проблеми, новото трасе все пак ще постигне целта, с която беше започнато. А именно – да реши проблемите със задръстванията във Варна.

Междувременно, общинският информационен сайт Live.Varna.bg не пропуска да информира гражданите за мащаба на свършената работа, вдъхвайки оптимизъм, че в крайна сметка всичко ще е наред с този знаков за града обект. В края на февруари той съобщи, че Около 95% от ВиК инфраструктурата по новоизграждащото се трасе на бул. „Васил Левски“ е готова, остава изграждането на 2 клона дъждовна канализация. Готови са  90% от телекомуникациите, 80% от дейностите по уличното осветление, съобщиха от дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване“ към Община Варна. Паралелно се работи по изграждането на конструкцията на 4-те пасарелки. Готови са всички пилотни стени, поставя се облицовка. Подготвя се озеленяването и се работи по организацията на движение – знаци, хоризонтална маркировка и обезопасителни системи.

Мостовите съоръжения на бул. „Левски“ с бул. „Владислав Варненчик“ и бул. „Сливница“ са завършени. В процес на изграждане е мостовото съоръжение с бул. „Цар Освободител“, на конструкцията с ул. „Прилеп“ – там са излети устои и ригели, работи се по армировъчни и кофражни работи за пътна плоча. По отношение на връзката с ул. „Кракра“ – излети са устоите, монтирана е гредовата конструкция и се изгражда пътна плоча.

20 000 тона асфалт е положен до досега по новото трасе на бул. Левски“, което включва участъка от ул. „Подвис“ до ул. „Девня“.