За много неприятен инцидент информираха наши читатели в средата на миналата седмица. Всичко се е случило във влака Пловдив-Варна, който е тръгнал от началната гара в 23:30. По думите на пътуващи, малко след 3 часа тази сутрин влакът е помел стадо с овце, като техния брой според пътниците е бил не по-малко от 30-40.
„Случи се малко преди Ямбол. Приятелят ми отиде при машиниста и ми каза, че гледката изобщо не е за хора със слаби сърца! Ето защо не сме правили и снимки”, съобщи една от пътничките Йоланта Петрова.
Тя уточнява, че след сблъсъка влакът е направил кратка почивка от около 4 минути, за да изчистят машинистите „карантиите от прозорците”, след което пътуването е продължило към следващата гара.
„Целият влак мирише ужасно, а навсякъде отдолу има кръв”, разяснява още Петрова. Тя обяснява как непосредствено след удара се е усетило силно разтрисане и е започнало да хвърчи чакъл. „Не се чу нито свирка, нито влакът намали”, допълва очевидката.
Тя не е сигурна колко точно овце са били пометени, но уточнява, че „поне 10 минути се чуваше чупене на кости”.
Същия сигнал получихме и от втори пътник на същия влак. Той само допълва, че след като са запитали контролата на влака, защо не са спрели след инцидента, им било отговорено, че „щом не е човек или крава няма нужда от проверка”!
За съжаление обаче, неприятностите на пътниците в този влак не свършиха дотук. След като историята се появи веднага в най-четеното варненско електронно издание „Петел.бг“, служител на железниците направил забележка на пътници, че търсят медиите. Ето какво ни разказа един от очевидците на ситуацията на следващия ден:
„Кошмарът не свършва дотам, че трябваше да пътуваме с ужасната миризма и гледка. Вместо очаквания час на пристигане 5:26 пристигаме на гара Варна в 9 и 20. Защо ли? Защото след повреда на мрежата (ток или нещо подобно) влака спира на гара Завет. Стоим там 4 часа. Без условия – без вода, без храна тоалетна само във влака… Сред пътниците имаше деца, възрастни хора, болни хора. Чакахме и се молихме да можем да продължим пътуването си преди да изгрее слънцето и всичката кръв и карантии да замиришат още по-лошо… Служителите на БДЖ не се грижат за пътниците по НИКАКЪВ начин! Никой не ни пита дали имаме нужда от нещо, дали сме добре. Казаха, че нищо не могат да направят освен да се обадят на диспечера. Обадиха се. Резултат: НЯМА! Пътниците почнахме да се изнервяме, защото чакаме, никой не ни казва какво се случва или кога се очаква да тръгнем. Помолихме ги да ни извозят с автобуси. Имало само 2 – единия в Ямбол, другия и той надалеч. Звъняхме на горещ телефон за нарушения в транспорта, звъняхме няколко пъти на 112. В крайна сметка най-накрая тръгнахме и слава богу в 9 и 20 стигнахме до крайната си точка. Малко след като тръгнахме, служител ни направи забележка, затова, че сме се свързали със вас… България 21 век!“