Предвид все още слабото потребление на ювелирни продукти в интернет пространството, потенциалните купувачи избират много внимателно местата, от които купуват такива стоки. Това е напълно нормално, защото златните и сребърни накити не са стока без значение. За да се превърне в успешен бизнес дейността на един онлайн магазин за бижута, той трябва да изпълни няколко условия, на които ще се спрем в следващите редове.
Визия на самия сайт
Това дали даден онлайн магазин, продаващ бижутерски изделия, ще бъде успешен или не, зависи в голяма степен от дизайна на самия сайт. Нещото, което би пропъдило потенциалния купувач завинаги са твърде многото реклами. Агресивната политика, целяща набиране на клиентела е винаги лоша стратегия. Тя кара търговеца да изглежда отчаян в очите на потребителите, което пък предизвиква съмнения относно качеството на неговата стоката.
Добре структурираният сайт позволява на клиента да спести време при намиране на желания продукт. Ето защо е важно всички видове бижута да бъдат разделени по категории – обеците в отделен раздел, тези от определен материал, както и с конкретен вид камъни – в друг подраздел и т.н.
Снимките на самите продукти са от много голямо значение, затова на тях е редно да се обърне особено внимание. Най-разумно е да се наеме професионален фотограф, който да заснеме предлаганите ювелирни изделия. Така ще се гарантира идеална визуализация на всеки детайл. Цветово продуктите следва да са максимално точно представени, за да се избегнат причините за връщане на закупените артикули, поради несъответствие.
Цената има значение
Цените на бижутата, предлагани в един онлайн магазин играят ключова роля за неговия успех. Продавачите във физическите бижутерийни магазини могат да си послужат с дребни трикове, с които да накарат посетителите да купят, независимо от първоначалните им намерения, но във виртуалното пространство посетителят може да си излезе, без продавачът да има силата да го задържи и опита да привлече интереса му.
Ниската цена обаче съвсем не дава 100% гаранция за успешни продажби. Когато става въпрос за бижутерия, хората са изключително взискателни, затова качеството същевременно трябва да бъде максимално високо. Изделията от злато и сребро следва да се доставят заедно със сертификат за качество и произход. В противен случай у потребителите се поражда недоверие, че бижутата са наистина сребърни или златни.
Коректното ценообразуване е редно да бъде съчетано със също толкова коректното обявяване на цените. Един от водещите бижутерски онлайн магазини у нас е Паладиум, спечелил огромна клиентела в цялата страна с богатия си асортимент от качествени, дизайнерски бижута от злато и сребро. Тази популярна компания печели също с разумната си ценова политика, включваща големи намаления, от които купувачите не пропускат да се възползват.
Дизайнът на бижутата е ключов фактор за успешните продажби. Независимо дали магазинът предлага собствена или чужда продукция, той трябва да подбере асортимента си така, че да отговори на търсенето на възможно най-широк кръг потребители. Трябва да има класически накити, но и достатъчно модерни и авангардни предложения.
И не на последно място за успеха на даден онлайн магазин е предлагането на изработка на бижута по поръчка. Потребителите, решили да инвестират средства в качествено бижу, не винаги търсят готова продукция. Поради тази причина е добре магазинът да предлага собствена продукция или поне да си сътрудничи с бижутерско ателие, което може да изпълни всякакви клиентски поръчки.