АГ болницата във Варна, която е втората по мащаб в страната, има сериозни конструктивни проблеми. Те са в ниското тяло, откъдето се изписват бебетата и родилките, а специалистите подозират, че съществуващи пукнатини могат да доведат до срутване.
Проблемът беше разкрит миналата седмица на заседание на здравната комисия към общинския съвет от управителя на болницата доц. Емил Ковачев. Той съобщи, че от вчера е назначено пълно обследване на проблемната част от сградата от общински специалисти, които да кажат какво може да се направи и колко сериозни са първоначалните опасения от срутване.
„Аз съм песимист за АГ болница. Време е медицинската общност да се събере и да обсъди възможността за изграждането на нова“, коментира зам.- председателят на Общинския съвет Янко Станев (СДС). Според доц. Ковачев, за да се изгради такава, са необходими много милиони.
Управителят на варненската АГ болница настоя за отпускането на 800 хил. лв. за ремонти, като най-наложителните от тях може да се финансират и с актуализацията на настоящия бюджет на общината. За финансиране от общинския бюджет за 2017-а се предлага да останат други важни дейности, като изграждането на нормален болничен асансьор. Сега пациентките след операция се превозват седнали, просто защото в асансьора не може да влезе болнично легло.
Подобни проблеми – течащи покриви, стари и неадекватни на новите изисквания асансьори и т. н., имат почти всички общински здравни заведения във Варна, стана ясно на заседанието на общинската здравна комисия. ДКЦ-тата обаче имат и нужда от апаратура. Всяко едно от дружествата поиска суми от по няколко десетки хиляди лева от бъдещия нов бюджет на общината Варна. Комисията прие те да бъдат разглеждани като приоритет при изготвянето на финансовата програма за 2017-а.
„Знаех, че ще дойде някога този ден, в който всички ще искат пари, но се надявах да е поне след 2-3 години“, коментира Янко Станев, който в миналото ръководеше бюджетната комисия на Общински съвет – Варна. Той допълни, че това е неизбежно, защото повечето здравни сгради в града са строени през 80-те години на миналия век, а в последните години са експлоатирани на рамките на капацитета си, без да са правени генерални ремонти.