„Имам информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино, но тя трябва да бъде потвърдена“, заяви пред Би Ти Ви главният разследващ на „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бисер Минчев. По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино. „Те казват, че е била висока при влизане в гарата“, допълва Минчев, цитиран от Дарик.
„Беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията“, каза той. „Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била“, поясни Минчев. Стрелочникът на гарата заявил пред разследващите инцидента с взривилата се цистерна с газ, че при навлизането в гарата композицията се движела с висока скорост – около 110 км/ч, предаде в събота Нова телевизия.
Влакът с цистерни не е излязъл от релсите. Инцидентът с композицията е станал на самата жп гара, където е разместена една от стрелките. Това съобщи за Дарик изпълнителният директор на Национална компания железопътна инфраструктура инж. Минчо Ламбрев.
Според него при влизането на влака в гарата се е образувала искра, която е разместила съединителна стрелка. Все още се установява с каква скорост се е движила машината.
„Това, което видях, мога да ви кажа, че по междугарието няма следи от паднал вагон. Цялата случка се е случила в самата гара. В момента оторизираните органи свалят констатациите от компютъра, за да видят каква е била скоростта на влака при влизането. След това ще разберем дали там е проблемът или има нещо друго, за да можем да се ориентираме накъде да тръгнем. Проблемът не е в релсите – там няма дерайлиране, няма нищо. Нещо, може би, се е взривило при самото движение и след това се вижда как втората стрелка е изместена с около 1 метър със сила – просто е натиснато много здраво от удар. Но какво е точно, засега не можем да кажем, защото всичко отгоре е пълно с вагони, които са пълни с пропилен“, обясни инж. Минчо Ламбрев.
Главният разследващ на „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бисер Минчев заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните. „Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите“, допълни той. Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.