Големите пътни ремонти във Варна създават големи изпитания, това е факт. Явно обаче заедно с това се раждат и големи абсурди, като този, който може да се забележи по трасето на бул. „Цар Освободител“ и бул. „Приморски“.
Отворена или затворена е тази пътна отсечка? През миналата седмица този въпрос предизвика доста спорове между шофьорите и ги раздели на такива, които спазват стриктно правилата, и други, които са склонни да ги заобиколят, ако това ще им помогне да се придвижват без проблеми. Очевидно, общината и фирмата изпълнител на обекта не гледат съвсем строго на нарушенията от втория тип, поне не и в този момент.
По силата на логиката, ако на пътната отсечка все още тече ремонт и е строителна площадка, би трябвало движението да е спряно. Да, но пък колите си минават от там, при това от доста време, и никой не им пречи.
На всичко отгоре и светофарите работят, но заедно с това и тежките машини най-малкото правят маневри по платното, което изглежда, ако не готово в окончателния си вид, то поне е проходимо.
Ясно е, че подобно „отворено-затворено“ положение устройва общината, защото така рискът от масово недоволство от шофьорите е по-малък. Който минал – минал, поне няма да се оплаква. Съвсем отделен въпрос е дали подобно двойствено положение на един булевард е законно, и то не само по отношение на правилника за движение по пътищата.
В събота вечер пък гледката на изхода на тунела на бул. „Приморски“ под Шишковата градинка беше още по-абсурдна. На вече асфалтираното пътно платно имаше поставени прегради, които указват, че отсечката е затворена. Да, но някой беше преместил две от тях, така че колите можеха да „пробват“ ремонтирания път.
Кметът на Варна Иван Портних обеща завършване на обекта през април, да се надяваме, че в оставащото време до официалното отваряне на отсечката никой няма да пострада от неясното ѝ състояние. Иначе отговорът, който получихме от общината преди време за организацията на движение в този участък, явно важи и сега: „По принцип е затворено, но има коли, които минават“.