Въпреки обещанията на общината: Ремонтът на скъсаната тръба в езерото още не е готов
Ремонтът на авариралата тръба във Варненското езеро ще се забави и няма да приключи в срока, който беше обявен предварително, съобщи в интервю за Предаването „Зала Пленарна” по Дарик зам.-кметът на Община Варна Христо Иванов.
Строителните дейности започнаха в края на месец май и по график трябваше да приключат за 45 дни. Забавянето се дължи на проекта за удълбочаване на плавателния канал, свързващ езерото с морето, който се изпълнява в момента.
„Старият тръбопровод вече е изваден, а новите тръби са доставени и заварени. Отлети са утежнители, направени са траншеите от южната и от северната страна извън фарватера. Изчакваме „Пристанища инфраструктура” да изпълни удълбочаването на канал 1, за да може да се продължи с изкопаването на траншеята в частта на фарватера”.
Нивото на канала ще бъде прокопано до минус 14 метра, а новият тръбопровод ще бъде на дълбочина 21 метра. Според Христо Иванов няма риск да бъде закачен от преминаващ кораб, както се случи със старата тръба.
„Докато се извършва ремонтът отпадъчните води на кварталите „Аспарухово” и „Галата” преминават през канално-помпената станция и се пречистват механично. В момента те са заустени и се изливат във Варненското езеро. Ситуацията е както преди 2011 г.”, добави Христо Иванов.
Новият тръбопровод ще има 8 години гаранция. След приключване на ремонтните дейности Община Варна ще заведе дело за възстановяване на сумата срещу фирмата SFELINOS S.A., изградила предишния тръбопровод.
Удълбочаване на Канал 1 и Канал 2 по трасето на тръбопровода в езерото извършват от ДП „Пристанищна инфраструктура“, допълни информацията общинският информационен сайт Live.Varna.bg. Предвидено е то да бъде изпълнено на ниво 14,75 м за сметка на ДППИ, а след това от фирмата-изпълнител „Хидроремонт“ ще продължат работа до достигане на проектното ниво за полагането на тръбата, съобщи зам.-кметът на Варна Христо Иванов.
Ремонтните дейности във Варненското езеро се изпълняват съобразно метеорологичните условия и корабния трафик, тъй като част от тях се изпълняват в района на фарватера. До момента са изпълнени дейностите по изваждане на авариралата тръба, доставка на нова, отливане на утежнители, прокопаване на траншеи за полагане на тръбопровода от южната и от северната страна на фарватера.