Виктория от Варна е новата ни надежда на Евровизия

 

 

Варненката Виктория Георгиева, която достигна топ 5 в едно от предишните издания на тв шоуто за таланти Х-Factor със специфичния си глас и стил и започна обещаваща солова кариера в чужбина, ще представлява България на Евровизия 2020 в Ротердам. Все още

обаче се подготвя песента, с която ще участва – работи се върху няколко варианта на композицията и предстои финалният избор и обявяването на парчето през март. Това съобщиха от БНТ и партньорите им в проекта – Ligna Group, които ще поемат финансирането на българското участие в песенния конкурс. Младата певица е 13-ият български участник в надпреварата, пише mediapool.bg.

„Много съм развълнувана, че получавам шанс да представя страната. Няма по-голяма чест за

един артист! За мен това участие е преди всичко огромна отговорност и привилегия, защото

музиката е начин да изразя себе си и това, в което вярвам“, каза Виктория пред журналисти.

След участието си в Х-Factor Виктория записва и издава солови песни като част от музикална

компания Monte Music. От пролетта на 2018 г. е независим изпълнител и издава две песни –

„Странно време“ и най-новия ѝ хит „I Wanna Know“. Той е записан в Лос Анджелис, бе представен в края на юни и се оказа трамплин към първия ѝ договор за международно разпространение. Той бе подписан през септември с британската компания Ostereo.

Именно британците, които имат опит в създаването и оформянето на изпълнители и артисти, ще работят с Виктория за развитието на нейната кариера. Те са известни с това, че обработват

големи информационни масиви с цел анализ, изследване на музикалните пазари и успешно

позиционират авторски музикални продукти.

Българското участие в Евровизия 2020 ще се реализира като публично-частно партньорство

между БНТ и Ligna Group. Компанията е създател на криейтив хъба MISSIA 23, чиято цел е да обедини професионалисти, компании и проекти от различни области на креативната индустрия – дизайн, фотография, кинематография, звукозапис и др. Големите цели на партньорството между БНТ и компанията, ръководена от Геновева Христова и Анелия Касабова, са изграждането на положителен имидж на България, позиционирането на страната на голямата европейска сцена, както и осигуряване на възможности за международна изява на професионалисти от българския музикален бранш.

Очаква се българската песен за Евровизия да бъде готова през февруари и да бъде представена в началото на март, като успоредно с това се работи и по първия самостоятелен албум на Виктория, който се планира да излезе веднага след края на конкурса.

Геновева Христова от Ligna Group обясни, че стратегически България ще е сред страните, които най-късно ще представят публично песента, с която ще участват. Тя тепърва ще се създава, като целта е да се композират няколко различни варианта, измежду които да се направи финалният избор. Създаването на парчетата ще стане чрез редица работни сесии на Виктория в България и чужбина с успешни музикални продуценти и композитори.

Евровизия 2020 ще се проведе на 12, 14 и 16 май и ще се излъчва на живо по БНТ1. На 28 януари ще се изтегли жребий, който ще определи в кой от двата полуфинала ще участва България.

Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков коментира, че представянето на България в

Евровизия няма да струва нито 1 лев на българския данъкоплатец. По думите му подновеното

участие на страната в конкурса е добра новина в контекста на 60-годишнината на телевизията.

България участва в песенното състезание от 2005 г. Първият си пробив страната ни направи през 2007 г. с песента „Вода“ на Елица и Стунджи. Тогава те се класираха пети, а в следващите години последваха слаби представяния, при които страната ни успяваше да се класира за финала. През 2016 г. обаче Поли Генова достигна четвъртото място с песента си „Ако любовта беше престъпление“ (If Love was Crime). Преди две години 17-годишният Кристиан Костов постигна най-големия успех за България в Евровизия с песента си „Красива бъркотия“ (Beautiful Mess), която се превърна в абсолютен хит у нас.