„През 80-те години България е била най-динамично развиващата се държава в света в областта на корабостроенето, а сега се е превърнала в мащеха към корабостроенето, кораборемонта и корабоплаването. Не е нормално страната ни, която имаше над 150 кораба, в момента да има в пъти по-малко, но пък за сметка на това броят на служителите в администрацията да е в пъти повече отпреди”. Това коментира председателят на ГС на БСП –Варна, по повод проблемите на морския бранш. Той беше категоричен, че в платформата „Визия за България” на БСП за развитието и бъдещето на страната ни, в частта морски транспорт и морска индустрия, ще бъдат заложени начините за справяне с проблемите на хората, свързани с морето. „Вече 29 години на преход сме длъжници на морския бизнес. Необходимо е спешно изработване на морска стратегия, като това обаче е свързано с промени в законодателството, за да стане българският флаг удобен флаг, да бъде създаден държавен фонд за подпомагане на корабостроенето. По повод изпълнението на проекта за пристанище Варна Борислав Гуцанов припомни, че това е проект на БСП, който обаче е опорочен. „Наистина, старият порт, Варна-изток, започна да става част от града. Но не по този начин, по който трябваше. Безспорно беше нужно да има заведения, но първо трябваше да се помисли ще се изгради ли яхтено пристанище, туристически атракции, като аквариум например, за да се привличат друг тип туристи – по-платежоспособни. По този начин имаше възможност да се увеличи сезонът и едната индустрия да подпомага другата. Ако проектът, който ние предложихме, беше изпълняван точно, той щеше да превърне Варна в Перлата на Черно море”, обясни председателят на Градския съвет на БСП – Варна.