С въвеждането на нова транспортна схема и ново тарифиране на цената на автобусните превози във Варна, най-вероятно цената на билета за курсовете след 22 часа ще поскъпне. Предложението за това беше обсъдено неформално по време на заседанието на комисията „Транспорт“ към общинския съвет в морския град.
Председателят на съвета Тодор Балабанов направи лично това предложение, след като в комисията беше обсъден сигнал на граждани, че монополистът в автобусните превози, общинската фирма „Градски транспорт“, по собствено решение е спряла последния курс на автобус 20. Между репортерът на БНР Даниела Стойнова, която е автор на сигнала, и шефът на превозвача Злати Златев протече доста остър спор. Журналистката настояваше, че гражданите имат право да пътуват с автобус и след 22 часа, както и че имат нужда от него, а директорът настояваше, че курсовете са нерентабилни, защото пътници няма.
Ако се въведат диференцирани цени на градския транспорт във Варна, това ще стане някъде през пролетта. Председателят на общинския съвет Тодор Балабанов заяви, че от началото на година до април местният парламент най-сетне ще обсъди и приеме нова наредба за автобусните превози, нова транспортна схема на Варна и новата система за тарифиране.
Чак след това се очаква да се реши друг голям и абсурден проблем в града – липсата на табели с номерата и графика на движение на автобусите по спирките. Граждани неведнъж са коментирали, че ако човек не е от Варна, няма как да знае кой автобус на коя спирка спира, защото тази информация просто я няма.
Комисията „Транспорт“ одобри и понижаването на цената на билета за линии 55 и 60 до СО „Ракитника“ от 1,40 на 1 лев, като при всички останали линии в рамките на града. Тъй като за целта не се изисква специално решение на съвета, общинската фирма „Градски транспорт“ беше натоварена сама да въведе промяната в рамките на седмица.