Шефката на транспортния проект обяви: Чакаме новата схема, за да пуснем всички устройства

 

Активирането на системата за всички линии на градския транспорт ще се случи едва след приемане от Общински съвет на новата транспортна схема. Кога точно ще се случи това обаче на този етап, не е ясно, обясни Биляна Якова пред Moreto.net. Тя е ръководител на проекта „Интегриран градски транспорт“, от който е част системата.
След гласуване на схемата, освен че ще бъде пусната билетната система за всички линии, ще заработи и бързият автобусен коридор. По думите на Якова той вече е изграден, но на този етап все още не е в услуга на гражданите. Идеята е чрез него да се стига по-бързо от единия край на града до другия и да позволи по-гъст график на автобусите.
Ръководителката на проекта за интегриран градски транспорт е категорична, че закъснение в изпълнението му няма и Община Варна няма да претърпи финансови санкции. Обясни, че доставянето и монтирането на билетните автомати е изпълнено в срок, както е по договор. Забавянето в пускането им в експлоатация се дължало на „последващи чисто процедурни действия, които са организационни, технически и юридически. Освен това, според условията на обществената поръчка, машините са доставени с фискална памет, но не фискализирани. По думите на Якова този процес не е включен в договора, а е последващ. Целта била да се избегне ограничаване на кандидатстващите фирми и дискриминация.
„Другият вариант беше да заложим дискриминационно условие, което да се атакува в съда и да не се реализира проектът. Така е заложено и в самия договор за безвъзмездна финансова помощ. Това условие и тези изисквания са одобрени от Европейската комисия“, каза Якова.
Тепърва предстоят проверките по изпълнение на проекта за интегриран градски транспорт.
„Няма отчетени никакви финансови корекции по проекта, за което аз много се гордея. Прогнозната стойност на проекта бе 114 млн. лева, но в крайна сметка 106 млн. лева е цялата сума“, обясни Якова.

Фото: Live.Varna.bg