Честито, велосипедисти!: Тази година полуалея, догодина – цяла (и по-дълга)

Десетки читатели потърсиха съдействието на „Народно дело Седмицата“, за да се види от всички поредният абсурд, който се допуска в изграждането на велоалеите във Варна. Трасето за колелета по бул. „Осми Приморски полк“ над кръстовището с „Чаталджа“ е скандално тясно и варненци се чудят кой „гений“ го е проектирал по този начин.
Широчината на т.нар. „велоалея“ е около половин метър. Както правилно отбелязват някои от скандализираните граждани, дори някой да успее да кара по тясната полоса, кормилото на колелото му ще стърчи извън нея. Обяснението за появата на това странно инфраструктурно съоръжение е просто – това е еднопосочна велоалея. Само че не е ясно как велосипедистите ще се ориентират дали са в правилната посока, а също и защо изобщо да я използват, ако тя им върши работа само частично.

7 - Aleja2
Трасето, което е в процес на изграждане, е не само абсурдно, но и опасно. Ако велосипедист набере инерция надолу, ще му е доста трудно да се придържа само в тесните му граници. Ако пък отдолу идва друг колоездач, разминаването няма как да стане в рамките на алеята.
Със самото си решение да качат велосипедистите на тротоарите, проектантите на велоалеите залагат конфликт между тях и пешеходците. Да се изграждат съоръженията по този начин обаче си е не само провокация, но и подигравка спрямо гражданите. При това към тези, които изберат по-доброто решение за града, а именно – оставят колата си в гаража и предпочетат градския транспорт, придвижването пеш или с колело.
Каквито и  опити да са правени до момента за корекция на абсурдите при новите велоалеи, реакция няма. Като причина се изтъква, че те са част от европроекта „Интегриран градски транспорт“, който отдавна е в ход и обектите в него не могат да се коригират.

Веселин Златков