Екип на „Народно дело Седмицата“
Миналата седмица стартира новата билетна система за линия 10 във Варна. Наш репортер реши да направи проверка дали хората са запознати и дали успяват да си купят билет от машината. Явно малцина знаят за стартирането на новите билетни системи. В първия ден от пускането на устройствата в рамките на 30 минути на спирка „Спартак“ никой не си купи нито един билет или карта от автоматите. Може би защото дълго време устройствата стояха без работещ софтуер, хората са свикнали да ги подминават. Все пак, за да информира гражданите, общината е изготвила рекламни материали, които бяха оставени по седалките в автобуса.
Изпробвахме новата система, като репортерът ни пробва да използва монета от 2 лв. Оказа се, че устройството приема всякакви монети и банкноти, но не и металната двулевка.
Важно е да се знае, че при купуването на хартиен билет от автомата, ви се дават две неща освен рестото – касов бон и билет, на който има баркод. Важно е да запазите билета си, тъй като именно с баркода трябва да го валидирате в следващия автобус по същата линия. Билетите важат за 1 час от момента на покупката.
При влизането в автобуса се очакваше да има стюард-консултанти, които да информират и да показват на пътниците как се използва новата билетна система. Така беше съобщено от Общината, но такива хора нямаше – били в обедна почивка.
По-малко от 24 часа след пилотното пускане на автоматизираната билетна система по линия №10 на градския транспорт във Варна е направен опит за разбиване на машината за продажба на билети на сп. „Тракия“. Сигналът за вандалския акт е бил регистриран в 5,15 ч. в контролния център. Извършена е проверка на място от екип на полицията, застрахователите, мобилни групи на ДЗЗД „Обединение модерен транспорт“ и представители на Община Варна. Отстранени са нанесените щети, няма липсващи парични средства, машината за продажба на билети вече е в изправност и работи. Тя разполага със сигнално и звуково устройство, чрез които е в постоянна връзка с контролния център, където информацията се следи 24 часа в денонощието, съобщи Биляна Якова, ръководител на проекта „Интегриран градски транспорт“.