Приложението и сайт Varnatraffic.com, който до скоро показваше движението на автобусите от линиите на Градския транспорт във Варна, отново ще заработи, съобщи Moreto.net. Това стана явно от съобщение на компанията в официалната им страница. Според сключения договор с Община Варна, те ще възстановят работа срещу цена от – 1000лв без ДДС месечно за първите 6 месеца и по 500 лева без ДДС месечно за последващ период. От страна на Градски Транспорт ЕАД ангажимента е изцяло да възстанови подаването на данните към varnatraffic.
От 5 февруари приложението спря да работи с Градски транспорт Варна. Движението и разписанието на автобусите обаче можеше да бъде следено на общинския сайт и приложение itransport.varna.bg. Последва масово недоволство от страна на гражданите, които не одобриха функционалностите на общинското приложение.
Ето е пълното съобщение на компанията, стояща зад VarnaTrafiic.com:
„През 2015г. по проект „Интегриран Градски Транспорт“ (ИГТ), Община-Варна в лицето на Иван Портних и Биляна Якова, сключиха договор за изграждане на алтернативна система с консорциум „Обединение Модерен Транспорт“.Затова след 2016г., спряхме да обновяваме системата varnatraffic, а Градски Транспорт ЕАД постепенно влоши поддържането на устройствата си – което се отрази на данните в сайта. След като изпълнителят по проекта ИГТ – фирма „Балистик Сел“ реализира общинската алтернатива – itransport.varna.bg, решихме да прекратим проекта varnatraffic към 29.02.2020, а на 05.02.2020 спряхме данните на Градски Транспорт.
След 05.02 получихме много сигнали, че общинският сайт не е удобен за пътниците. Освен това се оказа, че по проекта ИГТ не е реализирана вътрешна диспечерска система, необходима за въвеждане на данните (за разписанията), а използват тази от varnatraffic.
Сключихме договор, в който се съгласяваме да продължим да поддържаме системите си на символична цена срещу ангажимента на Градски Транспорт ЕАД изцяло да възстанови подаването на данните към varnatraffic.“
2 945 548 лева – това е сумата, която е дадена за системата за информиране на пътниците за движението на градския транспорт във Варна по прословутия проект „Интегриран градски транспорт“. Колко точно обаче от тези 3 милиона са отишли за покъртително бавното приложение за телефони itransport.varna.bg Smart Fleet, което вбеси пътниците в морския град, не е съвсем ясно.
Споменатите милиони са общо за таблата, които показват (ако работят, разбира се) след колко минути идва автобуса и мобилното приложение.
Много преди спирането VarnaTrafic, старото приложение, което показваше на телефона кога ще дойде автобуса, беше отбелязано, че то работи доста добре. Имаше и предложение вместо да се прави ново, да се ползва вече съществуващото, тъй като и без друга варненци са запознати с него. В името на правилното усвояване на европейското финансиране обаче беше направено ново приложение.
Основните критики, които звучат все по-често по спирките и в интернет към itransport.varna.bg са, че спирките са подредени по азбучен ред и е крайно объркващо да разбереш това, което ти трябва – кога идва твоя автобус. Заедно с това проблемите със зареждането на системата са смущаващо много. Недоволството на гражданите става все по-голямо и затова те все по-често питат едно: Колко точно струва поредното неработещо нещо във Варна, за което е похарчен поредния милион или поне стотици хиляди левове?
Апликацията на общината Info iTransport, счупи световния рекорд в Google Play за най-нискорейтингов app, като бе оценена от потребителите с 1.3. Така община Варна мина в класацията предходния носител на антинаградата – TMM Lab, която остана втора с рейтинг 1.4. Това съобщи пък вестник „Сега“.