Колко трябва да е дълъг престоят на паркинг, за да се плаща, и трябва ли да ти вземат такса за маневра? Този спор се разрази в най-четения варненски сайт „Петел“ наскоро. Случката, от който тръгна дебатът, е от средата на месеца.
„На 15.06.2016 г. около 20 часа посетих паркинга на хотел на кк Златни пясъци. Още с влизането си на територията на паркинга поисках веднага да го напусна, но служителите ми обясниха, че трябва да заплатя такса от 3 лева, независимо че не съм използвал техните услуги. Престоят ми на паркинга заедно с обясненията им са само 47 секунди (!), което е ясно видимо в касовия бон, който ви прилагам.
Автомобилът не е паркирал, аз влязох на територията на паркинга и поисках веднага да напусна, т.е. аз не съм ползвал услугата ПАРКИНГ, но въпреки това служителите много любезно ми обясниха, че трябва да си платя такса за един час престой, независимо че съм влязъл и само съм обиколил паркинга“, написа гражданин. Той публикува и снимка на касовия бон и заяви, че ще сезира за случая Комисията за защита на потребителите.
След публикуването на статията „Уникален случай от Варна! Шофьор влезе на паркинг за броени секунди, таксуваха го и му връчиха касов бон за час престой!“ в „Петел“ последва отговор от управителя на паркинга – Цветанка Христова Василева.
Ето и нейната гледна точка:
„На 15.06.2016 г. около 20 часа на паркинга пред хотел „Адмирал“, чийто наемател е моята фирма, е влязъл лек автомобил „Опел Астра“. Водачът на автомобила е изявил желание да използва паркинга, при което моите служители любезно са му обяснили условията, включително и цената за престой. Същото е видно и от информационните табели (ценоразпис), поставени на входа на паркинга. След неговото съгласие са му регистрирали електронна карта, която му е била предоставена. След отваряне на бариерата колата преминава и се задейства софтуерът за отчитане на времето за престой. В този момент се счита, че клиентът приема условията за предоставената му услуга, т.е. той е приел цената за престой на паркинга.
Водачът на автомобила захожда към парко място на заден ход, при което му позвънява телефонът, и говорейки по него, явно променя намерението си да паркира, след което тръгва да излиза. В момента, в който предава електронната карта на служителя ми, същият е задължен да му поиска 3 лв., понеже въпросната сума вече е отчетена в електронната система.
В 20-годишната си практика в тази сфера и с оглед в спецификата на тази ситуация считам, че поведението на клиента е умишлена провокация с цел уронване престижа на управляваната от мен фирма“, обясни управителката.