Силен сезон очакват тази година автомобилните състезатели от морската столица. Това обявиха те в станалия традиционен раликлуб „Варна“.
През отминалия уикенд екипажите на пилотите Боян Безус, Данчо Атанасов, Росен Русев и Петър Обретенов бяха в Шумен, където взеха участие в първия кръг на Националния шампионат по планинско изкачване мемориал „Валерий Великов“. Заявките за там бяха 54. В събота се проведоха тренировките, а вчера бяха трите манша. Безус и Атанасов разкриха, че са използвали тази надпреварата като предсезонен тест за автомобилите си. Техните усилия са насочени към Националния рали шампионат, който ще бъде в шест кръга.
Първият от тях е на 15 и 16 април в Сибиу, Румъния. Тази година двете федерации са се договорили да направят по едно състезание на разменни начала.
Естествено, най-голямо внимание всички ще обърнат на рали „България“, което се завръща в дома си – Варна, в средата на юни. Все още не е изготвен регламента, но по предварителна информация маршрутът ще води до Бургаска област. Ясно е, че сервизният парк ще е в новата атракционна зона на Морска гара-Варна.
„Сезонът ще е по-силен от предната година. Ще има шест старта, като засега единствено под въпрос е този в Средна гора. Радваме се, че рали „България“ се завърна там, където му е мястото“, каза Боян Безус.
Той и колегите му са категорични, че в морската столица публиката ще е огромна на брой и ралито ще върне познатия си от преди години блясък. „Най-големите фенове на рали спорта в България са от Сливен насам към Варна. Очаквам да има над 20 000 души, дори над 30 000. Ще има и много хора от чужбина. Очертава се много интересно състезание. Убеден съм, че директорът на надпреварата Слави Славов ще се справи много добре. Разбрах, че ще има и нови и доста трудни отсечки“, заяви Йордан Атанасов.
Навигатор на пилота тази година ще бъде именитият Янаки Янакиев. Двамата ще се състезават с автомобил Мицубиши EVO9 RC 2. В последните две години Атанасов събираше погледите с Skoda Fabia WRC, която наемаше. Засега обаче не се очертава отново да е с автомобила от Световния рали шампионат, като самият той загадъчно с усмивка заяви, че „процесът остава отворен“.
Боян Безус и навигаторът му Димо Бозуков ще участват с Рено Клио RC4. Колата е изцяло ревизирана за този сезон. Двамата също планират да се пуснат във всички състезания от вътрешния календар. На този етап не предвиждат участия в чужбина, освен гореспоменатото рали в Румъния, което на практика е от родния шампионат.
Тихомир Стратиев призна, че е продал шампионския си автомобил от миналата година и в момента си търси кола за участие в новия и предстоящите 2-3 сезона. Той не планира тази година да се пуска в чуждестранни надпревари, а основната му цел е да се сдобие с нов автомобил за рали „България“. „Имаме по-сериозна стратегия, в която целим дългосрочно развитие на клуба“, каза Стратиев.
Организаторът на рали клуб „Варна“ Орлин Пенев разкри една интересна новина. Алексан Мангикян се завръща в автомобилния спорт и предвижда да направи повторния си дебют на рали „България“. Той е популярен с прякора Алека и е печелил много състезания в края на 70-те и 80-те години. Любопитното е, че Мангикян през 1990 г. е победител в последното издание на рали „Варна“ преди възобновяването му през 2014 г. Тогава той е бил с ВАЗ 2107. Мангикян ще участва тази година с навигатор Ивайло Иванов и автомобил ВMW Е36.
Павел Лефтеров се готви усилено за Audi Sport TT Cup 2016
Младият варненски пилот Павел Лефтеров се готви усилено за новия сезон в Audi Sport TT Cup 2016. В едномарковия шампионат се включват доста обещаващи пилоти. През сезон 2016 ще има 14 постоянни участници. В момента 17-годишният Лефтеров, който ще бъде за втора година в автомобилния спорт, е на лагер, където води изключително сериозна физическа подготовка, практикувайки ски бягане, биатлон, стречинг, пилатес и много други спортове.
На 9 април са първите му тестове за надпреварата с коли Audi TT. На 6 и 7 май е стартът на шампионата на пистата „Хокенхайм“. Сезонът предвижда 7 състезания, като по-голямата част са в Германия, а има още в Холандия и Унгария.