„Варна излезе на международния туристически пазар с чисто нова визия – привлекателна, съвременна и достъпна“ – така определи старта на кампанията на града за привличане на летовници общинският информационен сайт Live.Varna.bg. Там беше публикувана подробна информация за варненското представяне на международни изложения и панаири.
„Морската столица на България покрива почти целия спектър от услуги, които се търсят и предлагат за предстоящия сезон. За последните пет месеца от октомври 2015 г. до края на февруари 2016 г. градът и неговите курорти бяха представени на 11 престижни изложения и туристически борси. Предстоят обаче най-важните две – в Москва и Берлин, които ще решат, според специалистите, съдбата на сезона“, обясни Соня Георгиева, директор на дирекция „Туризъм“.
Генералната репетиция за тях беше изложението REISEN в Хамбург, което се проведе от 17 до 21 февруари 2016 г. На него стана ясно, че интересът към България, и в частност към Българското Черноморие и летните оферти за т.г., е изключително голям. „Над 2/3 от посетителите на щанда на Варна вече бяха почивали в страната ни, а повечето от тях и по няколко пъти. Интерес предизвикаха възможностите за целогодишен отдих, както и вариантите за културни, исторически и природни маршрути в близост до и по Българското Черноморие. Златни пясъци си запазиха позицията на един от най-предпочитаните ни морски курорти и се радваха на интерес по време на изложението. Според туроператорите, които продаваха почивки в България, за лятото се очаква по-добър сезон с ръст на записванията на германските туристи от 5 до 10%“, обясни Георгиева.
Караванният туризъм, мотомаршрутите и вeлосипедните турове са били в центъра на предпочитанията на 26-ото издание на Tour Salon 2015, което се проведе в Познан, Полша, през октомври м. г. По данни на дирекция „Туризъм“ в него са участвали 750 изложители от 34 страни и региони и над 30 000 посетители, които са проявили интерес към материалите с информация за хотелите във и около Варна, към местата за къмпинг, веломаршрути и възможности за рафтинг.
Голям интерес в тези области е бил проявен и на Международното изложение за туризъм и каравани Leipziger Reisemesse Touristik & Caravaning International 2015, което се проведе през ноември м.г. в Лайпциг, Германия. „На него Община Варна участва със свои представители и рекламни материали. Посещаемостта на изложението бе много висока – над 60 000 посетители. Панаирът бе насочен предимно към масовата публика и премина при засилен интерес към забележителностите и предимствата на България и на Варна като туристическа дестинация“, разказа Ирина Угринска, главен експерт в дирекция „Туризъм“.
Същите акценти, както и възможността за съчетаване на голф и спа, круизни, корабни пътувания и др., са били в центъра и на престижното туристическо изложение CMT (Caravan – Motor – Touristik) в Щутгарт, Германия.
Варна бе единственият български град на престижното Международно изложение Пътуване & Почивка – Аbf Reisen & Urlaub 2016. То се проведе от 3 до 7 февруари в Хановер, Германия. Варненският щанд бе организиран от общинската дирекция „Туризъм“ с цел да се осигури устойчивост по проект „Регионален туристически продукт „Различното преживяване – качество, полза и стойност”. Организаторите на изложението регистрираха над 75 000 посетители и 500 изложители. Възможностите за пълноценен отдих и туризъм в морската столица на България, нейните курортите и региона бяха демонстрирани още и на изложенията WTM London 2015, Viva Touristika Rostock 2016, Ferien – Messe Wien 2016, Emitt 2016, F.re.e München 2016.
Не само чужденците, но и българите имаха възможност да се запознаят с условията за почивка и туризъм в морската ни столица. През февруари Община Варна участва с изцяло нова концепция в престижната ваканция спа експо в София. Щандът от 24 кв.м, изработен по индивидуален проект, бе разделен тематично на две – стара и съвременна Варна. Ретро снимки и интериор от началото на 20-и век върнаха посетителите във времето на първите морски бани в България и началото на морския ваканционен туризъм. „Пространството на щанда беше оформено с декор от онези години и даваше възможност за ретро фото с костюми от онова време, от което се възползваха над 500 посетители“, каза Соня Георгиева.