Преместват кораб за сондажи след поредица от сигнали

 

 

Хоризонтът на Черно море пред Варна най-после ще се „освободи“ от сондажния кораб Noble Globetrotter II. Станалият част от пейзажа плавателен съд ще бъде ангажиран в сондажите на блок „Хан Аспарух“, след като собствениците му не откриха работа за него повече от половин година, пише Matitime.bg.

Изключително любопитна история се е разиграла с плавателния съд в последните месеци, съобщава медията. Жителите на няколко варненски района събрали подписка за незабавното му преместване. Информацията потвърдиха източници на изданието и в община Варна, където такава е входирана. Причината, описана в сигналите до общината, е свързана с шумното замърсяване на кораба.

„Късно вечер тази бръмчалка ни побъркваше, слава богу, че го махнаха“, заяви за Marirtime.bg варненец, живеещ в кв. „Бриз“, който се намира близо до зимната котвена стоянка на Варна. Живеещи в района сигнализирали, че всяка вечер положението ставало нетърпимо, заради сериозен шум от плавателния съд.

След сигналите Noble Globetrotter II бил преместен в района пред Ракитника, но дни по-късно и живеещи в тази част на морската столица изпратили серия от сигнали, че не могат да спят заради шума от кораба.

В крайна сметка сондажният съд е изместен и от този район, като в момента се намира на няколко мили източно от града, не е в района на рейда и ИАМА изпраща известия до корабоплавателите, забранявайки преминаване на други кораби в радиус от 500 метра около него.

Предстои плавателният съд да бъде включен в сондажите на блок „Хан Аспарух“, което означава, че вероятно той ще бъде отново преместен по-близо до града, за да може да се осъществи претоварване на оборудване. Това вероятно отново ще изправи на нокти някои части на морската столица, но този път за последно. Изданието Maritime.bg е отправило въпрос към ДМА – Варна, за източника на шума от кораба, за който са сигнализирали варненци, но от там отказаха коментар, потвърждавайки, че при тях също да е входирана подобна подписка.

Плаващият под флага на Либерия специализиран съд е собственост на американската „Нобъл Дрилинг Холдинг“, разполага със системи за динамично позициониране, двойна мултифункционална кула, според компанията – собственик е сред най-съвременните съдове от този тип. Корабът е построен през 2012 г., има дължина 189 м, широчина 32,2 м и дедуейт 36 634 t.