Варненка се оплака, че фирма за врати буквално е разрушила стените от апартамента й. Ето какво написа нашата читателка до редакцията:
„Историята започва от там, че реших да си поръчам 2 интериорни врати от варненска фирма. На 19 март отидох в магазина, огледах вратите, говорих с продавачките и реших да си поръчвам две бели врати. Увериха ме, че монтажниците ще дойдат възможно най-скоро, тъй като се местих и трябваше до няколко дни да освободя квартирата, а човекът, който щеше да ми слага ламината каза, че е хубаво и желателно първо да се сложат врати. Тоест няма врати, няма ламинат, няма мебели и аз не мога да се нанеса.
Помолих вратите да бъдат сложени след 18 ч., тъй като само тогава може да има човек на обекта. Монтажниците обаче дойдоха на 22 март в 9.30 ч. сутринта, въпреки молбата ми. Наложи се да ги оставя да действат сами (моя грешка), но просто няма как да отсъствам от работа. Попитах ги има ли гаранция и те ми дадоха един лист за гаранция (който всъщност беше приемо-предавателен протокол, но ми бе представен като гаранция за монтаж). Тогава ги помолих да ми направят снимки и да ми ги изпратят, когато свършват монтажа, за да знам дали всичко е наред, но снимки така и не получих. И така след като свършихме работа, вечерта с приятеля ми отидохме да видим как са вратите.
Бяхме потресени от гледката. Освен че бяха разбили стените на много места, изкъртили плочки и т.н., вратите бяха в ужасно състояние. Едната врата не се затваряше изобщо, другата беше одрана на централно място и между касата и крилото имаше просвет, направо си зееше, парапетът беше изваден… Имаше дупки, огромни дупки по стените – до 10 см. Състоянието беше ужасно. Другата врата също беше одраскана, а по капачката на патрона повърхността беше наранена.
Изпратихме ги на магазина и помолихме да реагират веднага. След като не получихме отговор, им се обадихме и настояхме да дойдат и да си оправят щетите. Започна едно мънкане, разиграване, нежелание да ни съдействат. Никой от магазина не пожела да даде номер на управител. Пуснахме рекламация и повече никой нищо не каза и направи. Звънях им, те ми затваряха телефона, викаха ми, казваха, че не могат да реагират веднага и трябва да се почака, че не можели да се занимават само с нас.
Говорих с един майстор, който ми затвори телефона. След това приятелят ми говори с някой, който се представи за „шеф на монтажистите”, и той му каза, цитирам: „Ами те монтажниците забравили силикона и затова някои неща са така. И са си тръгнали.”
След многократни обаждания от наша страна накрая се обади някакво момиче, представи се за управител, но не си каза името. Обади се от скрит номер, което ми беше доста съмнително. Изслуша ме, каза, че трябва да провери случая, да разгледа снимките и след това ще се реагира, за да се оправят проблемите… уж. След това разбрах, че изобщо не е била управителка, защото управителят е мъж и е с друго име.
Изпратени бяха двама монтажници на 26 март, които нямаха представа за какво става въпрос, не бяха подготвени и само погледнаха вратите. Единственото, което направиха, е да оправят вратата, която не се затваряше. Аз не подписах протокол, че са идвали да отстранят проблемите, защото те всъщност не ги отстраниха.
След като разбрахме, че явно фирмата не е коректна със своите клиенти, отидохме в магазина да искаме обяснение. Там продавачките се държаха грубо, казаха, че нямаме право да искаме смяна на вратата, въпреки че, както се вижда, тя я одраскана. Отново казаха да чакаме, щели да се свържат с отдел рекламации.
След два дни дойдоха на място. Бяха едната продавачка и още някакъв господин, които видяха вратите, с очите си видяха надрасканото, както и провеса между касата и крилото на същата врата. Гарантираха ми, че ще оправят нещата, само да имаме още малко търпение. Повече никой не се обади. Останахме си с чакането.
Това беше просто подигравка към нас – техните клиенти.
На 5 април се обадих за пореден път, повторих исканията си и днес получих „Становище”. Цитирам част от него: „Относно претенциите Ви за надрасканото по вратите, отново държим да подчертаем, че при приемането на стоката Вие сте направили оглед, подписали сте споменатия по-горе приемо-предавателен протокол и не се установили никакви нередности и дефекти. До момента на предявяване на рекламацията сте имали възможност сами да причините драскотините. На снимките, които сте ни изпратили, съдим, че проблемите се виждат с просто око и ако са били налични при приемането на стоката, биха били забелязани.”
Първо изобщо не ми беше представена и показана стоката. Второ – не знам какво точно трябва да правя, за да си надраскам вратата (може би нарочно със сила съм я надраскала…). Трето – снимките съм направила още същата вечер и съм ги изпратила на имейла на фирмата, а те не са ми предоставили никакви снимки след извършване на монтажа.
Смятам, че за една коректна фирма е важно клиентите да са доволни, а не да не им се съдейства, да се затваря телефона, да се крещи или пък управителят да се крие и да не иска да разговаря с нас. Аз нова врата няма да видя, но много се надявам хората да прочетат това и да не прибягват до услугите на такива фирми, както и техните „кадърни” монтажници“.