Веселин Златков
Шефът на автогарата във Варна поиска от новата транспортна комисия към общинския съвет спешни мерки за промяна на организацията на движението по бул. „Владислав Варненчик“ и ул. „Акад. Андрей Сахаров“. Тя се налага заради задръстванията, които се получават, откакто беше преграден булевардът миналия месец. Проблемът е, че почти целият трафик, включително всички автобуси от Варна за Южна България, се насочват в една посока и по една улица, обясни шефът на автогарата Веселин Михайлов. Той допълни, че между шофьорите вече са събрани подписи под официално искане до общината за някаква промяна.
Михайлов припомни пред комисията и че има изпратени поне 10 писма до момента с искане за премахване на стоянка на таксита, която също пречи и блокира движението в района на автогара Варна.
Съветници от комисията по транспорт споделиха личните си мнения, че проблемът е наистина сериозен и трябва да се вземат мерки. Те обаче предпочетоха да прехвърлят въпроса към експерти и първо да чуят мнението какво да се прави на комисията по транспортни схеми и по безопасност на движението, които функционират към администрацията на кмета Иван Портних.
Преграждането на булевард „Владислав Варненчик“ предизвика истинска лавина от коментари, при това не емоционални, а твърде подробно аргументирани от авторите им. Едни са твърдо „за“ поставянето на оградата, която спира безразборното пресичане и намалява риска от катастрофи. Други пък са твърдо за алтернативното решение, което е изграждане на кръгово кръстовище.
„Решението на проблема с въпросното кръстовище е толкова просто и логично, интересно как нито един „експерт“ от комисията по транспорт не го е осенило като идея. Кръстовището е голямо, има прилежащи площи, да направят едно голямо кръгово с 2 ленти. Няма да има толкова катастрофи, няма да са нужни и подобни смешни заграждения. Но само при умствения напън, да не родят кръгови като по ул. „Девня“, че тогава…“, коментира варненец във форума на най-четения варненски информационен сайт Petel.bg.
Веднага след него обаче срещаме и мнение в обратната посока: „Какъв точно е проблемът?! Че автобусите за Южна България трябва да отидат до мол Варна и от там да се спуснат до крайезерния път, вместо да влизат в центъра на града? Или проблемът е, че пешеходците не могат да вървят до подлеза или светофара до ОМW?! На всяко спиране на преградената пешеходна пътека беше като руска рулетка. Правилно преградиха кръстовището!“
В представите на варненци, особено живеещи в района, съществува и трети вариант – светофар. „За това, че всеки си минава, както иска, трябват контролни органи – една патрулка, да глобява наред. А най-добре, преди да се слагат тъпи огради, които затрудняват неимоверно движението в района, е да се помисли малко. Ами като ще е така, да се сложат огради на всички кръстовища, да направим булеварда магистрала и влизащите в града да стигат до центъра за 3 минути, на катедралата обратен и газ – навън от града! Един светофар щеше да е много по-добър вариант, поне докато се измисли трайно решение, защото хубавите неща са скъпи и изискват време, а мантинелата – нали е най-евтина“, разсъждава друг гражданин.