Общинските съветници от ПК „Здравеопазване“ одобриха отпускането на над 1,3 млн. лева за нуждите на две варненски болници. Те дадоха съгласието си МБАЛ „Св. Анна“ да получи над 800 хил. лева от местната хазна, а 500 хил. лева да бъдат предоставени на СБАЛОЗ „Д-р Марко А. Марков – Варна“.
550 хил. лева от общинския бюджет ще отидат за ремонта на Родилното отделение и Неонатологията на „Света Анна”, които са най-старите във Варненска област. Ремонт на отделенията за последен път е правен през 1988 г., обясни пред съветниците заместник-председателят на Съвета на директорите на лечебното заведение доц. д-р Георги Кючуков.
Други 200 хил. лева ще бъдат дадени на Клиниката по ортопедия и травматология в „Св. Анна“, която е единствената обслужваща спешната травматологична помощ в общината. Те ще бъдат използвани за покупката на нови инструменти, тъй като голяма част от тях са морално и физически остарели.
С пълно единодушие съветниците одобриха отпускането на 60 000 лева за нов дизел-генератор в „Св. Анна“, от който болницата има крещяща нужда. Настоящият е произведен през 1970 г. и за да се гарантира безпроблемното елзахранване на спешното отделение, реанимацията, родилното отделение и неонатологията, операционните зали, диализния център, от края на ноември е въведено денонощно дежурство от елтехници, които ръчно включват генератора при необходимост.
Общинските съветници дадоха също съгласието си да се отпуснат от бюджета на Община Варна 500 хил. лева на СБАЛОЗ „Д-р Марко А. Марков – Варна“ за закупуване на „Система за визуализация и интеграция на лапароскопска хирургия и високоспециализирана ендоскопска диагностика и терапия“. Наличната ендоскопска и лапароскопска апаратура е на около 10 години, но е много амортизирана и на моменти – опасна, каза управителят на здравното заведение проф. д-р Георги Кобаков. По думите му с 1 000 души годишно се увеличава броят на пациентите в СБАЛОЗ „Д-р Марко А. Марков – Варна“. В хирургичното отделение на болницата през 2016 г. са извършени 1644 операции, добави проф. Кобаков.
Членовете на здравната комисия бяха запознати и с писмо от управителя на Тубдиспансера доц. Христо Ганчев, в което той моли за финансова помощ от страна на Община Варна. Задълженията на здравното заведение възлизат на близо 160 хил. лева, като 98 хил. от тях са към НАП. Съветниците не уважиха молбата. Те поискаха да получат подробна информация за задълженията на лечебното заведения, след което да се реши какви действия да бъдат предприети.