Наша читателка се обади в редакцията ни, за да сигнализира за два наболели въпроса за град Варна. Единият е липсата дори на елементарни познания на чужди езици у контрольорите в градския транспорт:
„Понеже работя на Златни пясъци и всеки ден пътувам с автобус, ставам свидетел на това как чужденци се качват в градския транспорт, питат контрольорите къде трябва да слязат, а те не ги разбират и не могат да ги упътят. Даже се държат нелюбезно, взимат им парите и измърморват нещо. Милиони пъти съм обяснявала аз на туристите къде трябва да слязат, понеже знам език. Все пак сме морска столица, европейски град, мисля, че е адекватно и дори необходимо контрольорите да знаят поне един език, било то руски, английски или немски. Освен това съм забелязала, че нямат представа и от това къде се намират някои от най-известните хотели, за които питат чужденците“, заяви нашата читателка.
Проблемът всъщност не е толкова малък, защото градът се стреми да разшири туризма и доходите от него, а реално чужденците са изправени пред огромна трудност, когато пътуват. По спирките няма информационно табло къде и кой автобус минава, нито има карта на маршрутите и разписанията. Единствената алтернатива остава да попитат човека, който им продава билета, а това се оказва невъзможно. Или да разчита на навигацията от мобилния си телефон, която понякога дава грешни отговори.
Другото изпитание, за което госпожата сигнализира, се отнася главно за живеещите в квартал „Владислав Варненчик“ и пътуващите за Златни пясци с карта на градския транспорт:
„Аз живея в квартал „Владислав Варненчик“ и лятото работя в Златни пясъци и ми се налага да пътувам всеки ден до там. Единствения вариант да стигнеш от Владиславово до Златните с една линия е автобус номер 209 бърз, за който аз съм си взела карта, за да ми излезе по-изгодно. Неприятното в случая е, че от 9.40 до 13.40 няма нито един автобус. Това е огромен промеждутък, без липсата на превозно средство до Златни пясъци. Следващите автобуси са отново с по два часа дупка между тях. Така, ако трябва да бъда в 13:30 на работа, трябва да тръгна в 9:30ч. сутринта, което е крайно неприятно, или да си платя за смяната на две линии, което реално обезмисля закупуването ми на карта за трите месеца“, обясни Светлана Тодорова.