Екип на „Народно дело Седмицата“
Дали заради отчайващото състояние на пътища преди време, когато варненци замеряха сградата на общината с автомобилни гуми, или пък поради някаква друга причина, шофьорите в града ни са особено чувствителни на тема дупки. Те коментират, снимат и публикуват в социални мрежи или в медии ямите, които след стопяването на снега се превръщат в нещо като ново природно бедствие. Разбира се, в разбития асфалт няма нищо природно, освен ако не приемем алчността и желанието тук-там да вземеш пари срещу несвършена работа, за неизменна част от човешката природа.
Според много водачи, положението с дупките във Варна пак започва да става скандално. Повечето имат и готов отговор защо е така – фирмите, които работят по полагане на настилките във Варна, не си вършат добре работа. Когато снегът и ледът първо замразят улиците, а после започнат да се топях, положението става критично на много места. А хората искат справедливост – за разбитите си коли и спуканите гуми, за изхарчените суми, дошли от техните данъци, за нервите и не на последно място заради обещанията, че Варна ще бъде нещо повече от обикновен провинциален град.
Естествено, никой не очаква ямите да изчезнат на момента. В мокро време няма смисъл да се правят някакви аварийни кръпки, това го знаем добре, защото това често се споменава от общинарите, отговорни за състоянието на пътната мрежа. И това е до голяма степен вярно, никакви „студени смеси“ и алтернативни технологии не могат да решат проблема. Остава въпросът обаче защо нещата не са свършени предварително, преди леда и снега. Това може да се прави поне на местата, за които се знае, че са критични и натоварени участъци. Защото от дупките по малките улички, които обитателите им и без друго си ги знаят, на практика никой не се оплаква.
Завой на бул. „Трети март“ във Варна се превърна тези дни в нещо като емблема на нерешения инфраструктурен проблем. Мястото наистина прилича на лунен пейзаж с дълбоки кратери. С дни участъкът предизвиква гнева на шофьорите, които буквално трябва да слаломират между дълбоките ями в асфалта.
„Асфалтът във Варна се топи по-бързо от снега! Едно кръстовище – 7 дупки!“, коментират варненци, на които им се налага често да минават този участък. Други пък припомнят, че именно „Трети март“ е последният ремонтиран булевард във Варна. Споровете дали въпросният завой е част от ремонтирания участък не спират.
„Дясното платно го няма. Кмете, къде ти е останала част от пътя? „Трети март“ май беше до светофара или нещо бъркам?“, коментира шофьор. Естествено, неговото недоволство е свързано с факта, че точно този булевард беше последният, на който имаше мащабен ремонт. Този участък очевидно не е бил преасфалтиран и въпросът как се е получило така има сериозно основание.
Читател сигнализира за изключително опасна дупка в района на „Дом на камиона“, написа varna.news миналата седмица. По думите на свидетели, близо 15 автомобила вече са с изкривени джанти и спукани гуми след попадане в нея. Подаден и сигнал за състоянието на настилката на тел. 112, в КАТ и Трето районно, но и до момента не се е появил някой, който да я обезопаси.
Подобно е и състоянието на Аспарухов мост, алармират още наши читатели. Дупките по съоръжението са станали и повече, и по-дълбоки. Те са десетки и са коя от коя по-дълбоки и големи. Пред две от тях са сложени предупредителни огради, но останалите са също толкова опасни за джантите и гумите на автомобилите. Отделен е въпросът дали едно толкова важно съоръжение, което свързва не само Варна и Бургас, а има и международно значение, трябва да е в това състояние.
Друг пример за брутална яма в асфалта беше показан от наш читател през изминалата седмица. Тя се намира на ул. „Атанас Москов“, в посока Крайезерния път, и периодично се запушва, но когато времето се влоши, проблемът се възобновява. От изпратената ни снимка се вижда, че знакът до дупката е паднал и тя не се вижда отдалеч. Подобно препятствие се отвори и на бул. „Сливница“, на метри пред левия завой край банка до светофарите пред улица „Бенковски“.
„Тази дупка, ако беше в междублоково пространство или на черен на път, както и да е. Но да стои така от месеци на такова оживено място, през което на ден минават хиляди автомобили, няма логика. Пропадне ли още, за доста коли ще има негативни последствия“, заяви шофьор, който мина с колата си през въпросното място.
За съжаление, проблеми има не само с асфалта, а и с шахтите в града създават подобни проблеми. Те понякога предизвикват сарказма на шофьорите. „С любезното съдействие на община Варна и ВИК Варна на пътуващите по бул. „Република“ в района между „Топливо“ и бензиностанция „Бенита“ е устроен малък атракцион. Отворът на канализацията чака вече втори ден разсеян данъкоплатец. Ако засега се изплъзват гадните шофьори, то, след като завали сняг, успехът е гарантиран. Иначе още от понеделник са информирани 112, община и ВиК. Засега няма резултат“, написа наш читател.
Шофьорите във Варна трябва с особено внимание да минават и по ул. „Чаталджа“, защото след стопяването на снега и леда и там има опасни дупки. Доста време те бяха пълни с кална вода и водачите не можеха веднага да преценят колко са дълбоки.
Особено неприятна е ситуацията на кръстовището с ул. „Княз Николаевич“ до пазара за цветя. Там дупките са и в двете платна и могат да бъдат избегнати само с майсторско управление и изчакване на преминаващите насреща коли. Още по-трагично е състоянието на самата ул. „Княз Николаевич“. Там буквално всяка кръгла шахта по платното е пропаднала и около нея се е образувало кално езеро. Но както казахме и по-горе, за малките улици няма смисъл да отваряме дума. Варненци са се примирили, че по тях трябва да минават с вниманието на сапьори.