„От 1 час в небето над Варна минават самолети, които се движат много бързо и оставят по 2 огромни дири зад себе си. Минават по 4-5 наведнъж през интервал от 3 минути. Минават много бързо, не мисля, че това е много нормално“, написа наша читателка на редакционната ни поща миналата събота.
Планираният за същия ден полет на авиокомпанията Bulgaria Air по направлението Рим-София е бил отложен поради неизправност на машината, с която е трябвало да се осъществи пътуването. Това установи Комисията за защита на потребителите, която започна незабавна проверка по случая, след като бе получена информация за възникналата ситуация, съобщават от компанията. Подготвен беше извънреден полет за по-късно същата вечер, който да превози пътниците. По информация на превозвача за пътниците е осигурено настаняване в хотел.
Комисията за защита на потребителите използва случая да напомни някои от основните права на пасажерите в подобни ситуации съгласно регламент на Европейския съюз:
Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
– пътуване с първия възможен алтернативен полет
– пътуване на друга удобна дата за пътника
– да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
В случай на отменен полет пасажерите имат право на помощ от авиокомпанията, която се изразява в осигуряване на безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. Ако авиокомпанията не осигури съответните грижи, пътниците трябва да пазят документите за направените разходи за храна, напитки, хотел, транспорт, които разходи са причинени от отмяната и след това да претендират за възстановяване на тези разходи. Задължението на авиокомпанията да положи тези грижи отпада, ако пътниците изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно.