Кой спонсорира родните волейболни отбори?

Снимка BGvolleyball.com

Волейболът у нас смело можем да определим като най-успешния колективен спорт в България с висока пазарна цена и с широка аудитория, която с интерес следи както представянията на националния отбор, така и елитното вътрешно първенство. 

Но за да се обслужват нуждите на отбора, които са неизменна част от подготовката и доброто му представяне, е нужна солидна финансова подкрепа, която отборите обикновено намират в своите спонсори. За никого не е тайна, че средствата, които повечето клубове си генерират сами и това, което те получават от държавата, е абсолютно недостатъчно за развитието на отбора. Въпреки успехите, които родните волейболни отбори демонстрират обаче, връзката им със спонсорите е изключително динамична и често води до спадове във финансите. 

“Колкото повече, толкова повече!”, казва Мечо Пух 

Този принцип важи безспорно и тук – невъзможно е да се определи една конкретна сума, която е достатъчна за целите на добрата подготовка и перфектното здраве и състояние на волейболистите. Затова колкото повече рекламодатели и спонсори има един отбор, толкова повече неща той може да осигури на играчите си, които да бъдат от полза в тяхната игра. 

Спонсорството изисква дълги преговори, посредством които да се изясни концепцията на съвместната работа между конкретната фирма и ръководството на отбора. Спонсори са разностранни по своя характер компании – както фирми за екипировка, така и фирми за PVC и такива за недвижими имоти – някои от тях подкрепят развитието на спорта като цяло, а други концентрират своите средства в определен отбор от техния роден град или пък в отбор, в който те са играли като по-млади (по-малки). 

Независимо каква е подбудата обаче, целта е ясна – насърчава се провеждането на турнири, строенето на нови и по-модерни спортни зали и като цяло – активния начин на живот и професионалния български спорт. В замяна на това, компанията-спонсор получава добра реклама и гради положителен имидж. 

Загрижена за родния волейбол е и една от водещите бетинг компании – Уинбет. През изминалата година тя се обяви за спонсор на един от най-добрите волейболни клубове в България – Нефтохимик 2010, а в миналото Уинбет са предоставяли финансова подкрепа на ЦСКА София и Левски София. 

Както самите се досещате ползите от подобно спонсорство между хазартен бранд и спортен отбор не са малко. Очакват се различни бонуси и промоции за феновете, които правят залози в Уин бет онлайн и дори безплатни билети за най-върлите почитатели на спорта и отбора. Нещо повече, компанията безспорно демонстрира своя стремеж да развива устойчива политика в подкрепа на българския спорт. В същото време играчите и целият щаб, стоящ зад конкретния волейболен клуб, получават сигурност и могат да се концентрират изцяло върху техниката на играта, стратегиите и т.н.