Екип на „Народно дело Седмицата“
Серия въпроси относно общинската фирма „Градски транспорт“ зададе на общинската сесия миналата седмица лидерът на групата на БСП в Общинския съвет Борислав Гуцанов. „От близо една година в публичното пространство се коментират проблеми, свързани с това общинско дружество. Както вече съм казвал, загубата на дружеството, натрупана през последните години, е повече от 16 милиона лева и продължава да се трупа. Видимо не се вземат мерки, което, казано на жаргон, е политически чадър. Ако не е така – сигурно има нещо, което не е известно на принципала на дружеството – Общинския съвет“, каза Гуцанов. И поиска справка кой е доставчик на горивата, на какви цени се купуват, имало ли е промяна в месеците, когато цените на горивата във Варна паднаха. Продължи с: „Защо не работи контактната мрежа? Колко са загубите от това, че тя не е в експлоатация и се налага да се ползват спомагателните дизел генератори на тролеите? Колко са загубите от амортизация порази тази причина? Вярно ли е, че новите автобуси не се експлоатират по правилен начин и се пести от необходими резервни части? Раздут ли е щатът и има ли назначени не малко пенсионери на трудови договори в дружеството?“
Председателят на съвета се ангажира лично да изпрати въпросите на ръководството на фирмата, за да им бъде отговорено. „Ще ги чакам с интерес, преди да задам следващите. А те никак не са малко“, коментира после Гуцанов.
Той поиска и справка какви суми и на кои медии – регионални и национални, е платила община Варна по договори за медийни и информационни услуги през 2015 и 2016 г., както и подробен отчет за дейностите, извършени по сключените за целта договори.
Кметът на Варна Иван Портних, който присъства в зала „Пленарна“ на част от заседанието на съвета, явно не искаше да се ангажира на място с директни отговори на питанията и обеща да ги предостави в писмен вид. Той все пак направи коментар по темата за общинската транспортна фирма и проекта „Интегриран градски транспорт“, но връщайки се на теми, обсъждани на предната сесия. Портних заяви, че 8-те милиона по-малко, които са вложени в проекта от предварителния план, не били санкция за общината, а икономия. По думите на кмета, те били спестени от съфинансирането, с което общината участва в европроекта.