Испанският тенор Пабло Камесеийе ще изпълни главната роля на Дон Рамиро в „Пепеляшка“ на Джоакино Росини. Първата предпремиера на операта на варненска сцена ще бъда на 29 март под диригентството на Николета Конти (Италия). Пабло Камесеийе започва музикалното си образование в Аржентина. Дебютира в Буенос Айрес в “Matthaeus Passion” от Бах и „Рита“ на Доницети още преди да влезе във Виенската консерватория. Забележителната лекота във високия регистър и светлият му теноров тембър са подходящи за белкантови опери и особено за многообразния Росиниев репертоар, който той усъвършенства с Маестро Алберто Зеда в Академия „Росиниана” в Песаро.
Нищо чудно, че изключително трудната партия на Линдоро от „Италианката в Алжир“ на Росини е една от коронните му роли, с която гастролира в Megaron Mousikis в Атина, Aalto Theater в Есен, Teatro Lirico Sperimentale в Сполето. В Teatro San Carlo в Неапол блестящо се изявява в най-известната творба на Росини „Севилският бръснар“. Забележително е участието му в по-сериозни произведения на Росини като „Guillaime Tell” в оперния фестивал „Еva Marton” в Miscolc и Националния театър на Полша, където си партнира с Ренато Брузон.
Като предизвикателство приема ангажиментите си и в по-рядко поставяни заглавия на Росини като „Mose/Mose in Egito”, с което публиката го аплодира в Teatro die Tradizione в Сардиния и във фестивала Tiroler Festspiele в Ерл. За всеки Росиниев тенор е въпрос на чест да пее и в родния град на композитора Песаро в Rossini Opera Festival, на чиято сцена Пабло Камесеийе е поканен с “Il Viaggio a Rejms”. Веднага след това гостува със същата продукция и в Teatro Marruchino в Chieti. По време на другия значим Росиниев фестивал “Rossini in Wildbad“, Пабло Камесеийе записва „La Gazza ladra” на компактдиск.
Творческия път на Пабло Камесеийе определя и другият белкантов композитор Гаетано Доницети. Неговите творби изискват рафинирана певческа техника, каквато тенорът брилянтно демонстрира в т. нар. „Ария на деветте високи До-та“ в “La fille du Regiment” в Opera Auditorio в Тенерифе. В момента тенорът е ангажиран от Националния театър в Белград за „Дон Паскуале“, с който е гостувал и на сцената на “Slatno Divadlo” в Кошице. Не по-малко забележително е изпълнението му на Неморино в „Любовен еликсир“ в Teatro Coccia в Новара – Италия, както и в „Narodno pozoriste”, Белградската държавна опера.
Пабло Камесеийе се вдъхновява и от Моцарт, макар той да не е белкантов композитор. Пее в „Le nozze di Figaro”, Don Giovanni”, както и в обработената от Моцарт опера на Хендел „Acis und Galatea”, която го отвежда едновременно на четири италиански оперни сцени – Teatro Verdi в Пиза, Teatro Marrucino в Chieti, Teatro Goldoni в Ливорно и Teatro del Giglio в Lucca. Наскоро певецът бе аплодиран с „Реквием“ от Моцарт в Златната зала на „Musikverein” във Виена.
В репертоара на Пабло Камсеийе влизат още главните тенорови партии от ”La Sonnambula”от Белини, „Травиата“ и „Фалстаф“ от Верди, „Ариадна на Наксос“ от Р. Щраус, „Парижки живот“ от Офенбах и др. Гастролира в Тел Авив като Ернесто в „Дон Паскуале“, Алмавива в „Севилският бръснар“ и Отавио в „Дон Жуан“, както и в Моцартовия „Реквием“. В оперния фестивал „Tigre”в Буенос Айрес участва в „Моята прекрасна лейди“ oт Пърсел, изнася бароков концерт с оркестър “Viva il Barocco” в рамките на Wiener Festwochen, както и гала концерти в столицата на Южна Африка Претория.
В Neue Oper Wien дебютира в „Носът“ от Шостакович, за което получава ласкави критики в пресата. Тази успешна продукция с “Theater an der Wien” предизвиква чудесни отзиви и на фестивала на изкуствата MuePa в Будапеща и на сцената на Teatro Sociale в Триент – Италия.
Сред последните изяви на Пабло Камесеийе са „Реквием“ от Моцарт с Виенските симфоници и участието му в главната роля от „Бастиен и Бастиена“ на Моцарт в оригиналната историческа продукция на Teatro Barocco.