Миналата седмица наш читател разказа за инцидент с два автомобила на опашката за регистрация в КАТ – Варна. По думите му случаят е истинска трагикомедия, която казва много за начина, по който работят българските институции. Ето какво беше писмото, с което той ни съобщи за ситуацията миналата сряда:
„Уникална катастрофа от днес, 11 ч., на опашката за канала за регистрации на КАТ Варна… „Тойота AYGO“ без регистрация и гражданска отговорност ожули последен модел „Ауди Q7″ за 150 000 лева. Чакаха КАТ над два часа… буквално на пет метра от КАТ!!!“, написа читателят ни. Неговият сигнал беше публикуван веднага в най-четения варненски информационен сайт „Петел. Бг“, след което историята получи продължение.
Още на следващия ден екипът ни получи друго писмо, този път от един от участниците в инцидента. Това е собственикът на одраното Ауди Q7, който разказва какво се е случило, след като екип на КАТ все пак е пристигнал на местопроизшествието в „собствения им двор“, или по-точно – на собствения им паркинг:
„Когато КАТ пристигна след около 2 ч. и половина, аз отнесох глоба и се разделих с талона си, защото, цитирам: „съм навлязъл в пътната лента на движещия се без номера автомобил и съм го ПРИНУДИЛ да ме блъсне”.
В последствие станаха ясни близките (корупционни или не – не мога да кажа) отношения между водача на Тойотата (автомобилът без номера, гражданска и преглед) и служителя на КАТ.
Този водач се оказа, че работи като „регистратор на автомобили към КАТ”. Това се оказа и причината за забавянето с повече от 2 часа, може би с цел да ми омръзне и да си тръгна, тъй като аз повиках КАТ и по мое настояване ги изчакахме.
След като попитах служителя защо няма да санкционират другия водач, стана ясно, че пътят, отворен за обществено ползване, какъвто е дворът на КАТ, се оказа… ПАРКИНГ! Цитирам: „Тук няма проблем, ако ще да кара и на задни гуми”! А междувременно аз отнесох глоба, че съм навлязъл в пътното му платно?!
Чл. 140. (1) (Доп. – ДВ, бр. 11 от 2017 г., в сила от 31.01.2017 г.) от ЗДП изрично заявява: “По пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер, поставени на определените за това места.” Санкцията е отнемане на СУМПС за срок от 6 до 12 м. и глоба до 500 лв.! Всички останали автомобили се придвижват на платформа!
Междувременно получих заплаха от водача на Тойотата (това е записано на микрофоните на патрулката), че ще ме „ритне в главата” и унизително и арогантно отношение от служителя на пътна полиция.
Не знам дали се очакваше от мен, заради факта, че шофирам скъп автомобил, да извадя две пачки от задния си джоб и да ги хвърля в патрулката и дали за това служителят на КАТ толкова се засегна. Смятам да търся правата си в съда, а междувременно бих се радвал да разпространите новината за този полицейски и шуробаджанашки произвол.“