Една от най-важните промени през 90-те години на миналия век (и продължаваща в началото на 2000-те години) беше поглъщането на традиционните марки за часовници от големи компании, включващи Swatch Group, LVMH и Richemont Group (по-рано Vendome Group). Марките часовници изискват много ресурси, за да работят заради разходите за производство и развитие, както и за слабия статус през 90-те години, повечето от които не могат да си позволят да правят бизнес. Част от това се дължи на факта, че мрежата от доставчици на части и компоненти, които от десетилетия подкрепяха часовникарската индустрия, станаха по-редки, по-скъпи и все повече се държаха от големи корпоративни групи. Тези групи имаха надеждите за много традиционни производители на часовници, които се надяваха, че ще донесат продажби и ръст на печалбата. Част от това вълнение се дължи на относително високите маржове, получени от търговците на дребно на часовници по продажба, което развълнува институционалните инвеститори.
Нещо друго се случва през 90-те години от гледна точка на потребителите. Веднъж доминиращият кварцов часовник бавно се превърнал в жертва на излишната информация. До средата на 90-те години много потребители започват да притежават мобилни телефони и изобщо устройства, които показват, че времето става все по-разпространено в други технологични джаджи, освен часовниците. Същата тенденция към ефикасност и практичност, която накара потребителите да носят кварцови часовници на първо място, сега ги кара да свалят часовниците си, защото разполагат с множество други средства за показване на времето.
Изместването на кварцовите часовници или само часовниците като цяло доведе до интересен феномен, наречен „празни китки“. Потребителите замениха механиката като часовник с електронни такива през 80-те години, а после през средата на 90-те пренебрегнаха ръчните маркови часовници с други технологии. Това доведе до „празнота на китката”. Вярно е, че по-голямата част от потребителите, които не са в състояние да си позволят луксозни часовници, никога не са се върнали към практиката да носят въобще часовник. Любителите на луксозния стил, както и колекционерите, закупуват маркови часовници от висок клас, за да задоволят желанията си.
Съблазнителната сила на часовниците от висок клас е явление, което всеки ентусиаст може да потвърди. Накратко, любителите на маркови часовници ги носят поради фактът, че това им харесва.
Автор: Часовници-Бг.ком