За 90-ата си годишнина морските бани с нов облик

Над 7 млн. лв. влага фирмата „Лазурен бряг 91“ ЕООД
Рени Петкова

Осветена ще бъде крайбрежната алея след края на втория етап от мащабния ремонт, който ще приключи до дни. Варненци и гости на града вече виждат разликата от преди. Прави впечатление, че фасадите на обектите на крайбрежната алея са с абсолютно еднакъв външен вид – късен сецесион, като и вратите по входовете на самите зони за отдих ще са в стар стил – ковано желязо, познати като дизайн отпреди почти век. Раковината с чешмата, която води до фонтаните край казиното, е ремонтирана. Навсякъде има кашпи и саксии със свежи цветя. С част от парите от концесии на варненските плажове бе ремонтирана канализацията, пътят бе асфалтиран, направен бе ремонт на подпорната стена пред Централните морски бани.

3 - Alieja 2
Инвеститор на проекта за реконструкция и реставрация на сгради Централни и Северни морски бани и Централна каса е фирмата „Лазурен бряг 91“, концесионер на крайбрежна алея „Капитан І ранг Георги Георгиев“. „Всъщност това е вторият етап от проекта, който започнахме миналата година. Третият етап ще започне през есента“, обясни търговският директор Андрей Василев.
Решение за смяна на предназначението на сградите на централния плаж, използвани като съблекални, е взето още през далечната 1998 година, когато дружеството е било още държавно. Решено било, тъй като сградите са изчерпали първоначалното си приложение, на тяхно място да бъдат отворени ресторанти и заведения и клубове.

3 - Alieja 5
През 2007 година плажът заедно с алеята е отдаден на концесия. „Тази година се навършват 90 години, откакто баните са построени, и това беше една от причините да вложим средства в тяхното възстановяване. Започнахме миналата година с калните бани и водолечението и знаете, че възстановихме култовия ресторант за Варна отпреди години „Морска тераса“, припомни Василев.
Цялата инвестиция, която дружеството „Лазурен бряг 91“ е предвидило за новия облик на сградите край морето, е над 7 млн. лв. Ремонтът, който завършва до дни, е най-голямото перо – 4 млн. лв. Новата визия е дело на две известни архитектурни варненски бюра, които заложили на възстановяване на облика на сградите, такива каквито са били преди години. Въпреки че не са архитектурен паметник и не попадат в границите на историческото ядро на Морската градина, съответно в Приморски парк, проектите били консултирани и одобрени от Министерството на културата.

3 - Alieja 4
И тази година избралите морските вечери и дни във Варна ще могат да разчитат на превоз с електромобилите, които бяха пуснати миналото лято. Тази година обаче фирмата концесионер ще увеличи бройката им на четири. Маршрутът им ще е от паркинга на пристанището до четвърта буна. Цената е 1 лв., а децата се возят безплатно.
Преди време от „Лазурен бряг 91“ обявиха мотото, под което работят – „Да върнем варненци на варнеския плаж!“. „Костваше ни доста усилия, но го направихме. Сега амбицията ни е да върнем варненци на крайбрежната алея и през зимата за това концепцията ни е заведенията да работят целогодишно. В тази връзка следва община Варна да направи организация, за да се улесни достъпът до морето и през студените дни“, каза Андрей Василев.

Андрей Василев, търговски директор на „Лазурен бряг 91“ ЕООД
Целта ни е да отворим пространството към морето
– Г-н Василев, кога всъщност ще приключи ремонтът на баните?
– Довършителните работи, които текат в момента, ще приключат най-късно до 20 юни. На 25 и 26 юни ще имаме и първо събитие. Алеята ще бъде домакин на 19-ото ретро рали „Нептун“. Тук ще бъде откриването, представянето на автомобилите и награждаването на победителите.
– Казахте, че това е вторият етап от реконструкцията на Морските бани. Кога ще започне третият и какво ще включва той?
– Целият проект, който започна миналата година, е на обща стойност над 7 млн. лв. Нашата инвестиция за този втори етап е 4 млн. лв. Третия ще започнем през есента. Той ще включва ремонт и реставрация на Морски бани север 2 и на известния на поколения варненци снек бар „Фар“. Идеята ни е все повече да отваряме пространство към морето и направим алеите по-широки и приятни за разходки. Мястото пред езерцето с лодките УФО например трябва да стане малък площад, отворен към морето. Част от концепцията, по която работим, е и възстановяването на рибарския мостик, като надеждите ни са това място да стане привлекателно за Варна. Същото трябва да се случи и с бившия ресторант „Монте Карло“. Имаме амбицията след приключване на третия етап заведенията да бъдат обезшумени, да няма силна музика, и работим по този въпрос. Смятам, че Варна заслужава да има истинска морска алея, която да привлича хората и да дава възможност за непрекъсната връзка с морето, така както е в известните морски градове по света. Ние, както и много варненци, искаме да се случи и затова се наехме с тази реставрация и модернизация.