Още преди да се е навършила и година от пускането на движението по прословутия нов участък на бул. “Левски”, той пропадна. Огромната яма на платното, която се отвори в средата на април, далеч не е първото свидетелство, че пътят не е добре изпълнен, въпреки огромната си цена от 113 млн. лева.
Булевардът беше пуснат за движение за Великден миналата година по настояване на министър-председателя Бойко Борисов и на кмета на Варна Иван Портних. Той не беше напълно довършен, като това породи много коментари.
Критики към проектирането и изпълненето на новия път имаше по много причини – елипсовидното и наклонено кръгово движение, навлизането на трасето в трибуните на стадион „Спартак” и т.н. Въпреки това варненският кмет Иван Портних изрази огромна гордост от обекта, сравнявайки го със строителството на Аспарухов мост.
„Пропадането беше предизвикано от ВиК авария и компрометирана връзка между стария и новия водопровод. При изграждането на булеварда беше подменена ВиК инфраструктурата, която е с 8-годишен гаранционен срок. Надявам се да няма други подобни аварии, но все пак такива неща се случват”, коментира пред Дарик шефът на фирмата изпълнител на обекта Никола Пашов. Той подчерта, че ремонтът на пропадането е за тяхна сметка.
Изграждането на голямото елипсовидно кръстовище между бул. „Васил Левски“, ул. „Пеячевич“ и бул. „Девня“ е към края си, съобщи от своя страна Varna24.bg. Със завършването на работата по него, започнала миналия август, окончателно ще приключи сагата с изграждането на новия път, свързващ кварталите „Левски“ и „Чайка“ с Крайезерния път.
Фото: Екатерина Димитрова, „Виждам те КАТ Варна“