Заради транспортните проблеми: Ремонтът на Аспарухов мост ще е наесен

Кметът на Варна Иван Портних съобщи пред Общинския съвет миналата седмица, че очаквания през април нов етап от ремонта на Аспарухов мост ще бъде извършен през есента. Засега ще бъде направено само аварийно запълване на дупките по съоръжението.
Мотивът за отлагането е тежката ситуация с автомобилния трафик в града. Според кмета, завършването на продължението на бул. „Левски“ ще преструктурира потоците на движение и така ремонтът на най-старите съоръжения на Аспарухов мост ще може да се направи с по-малко последствия за гражданите.
На сесията на Общински съвет – Варна, Иван Портних съобщи също, че ще бъде създадена работна група, която да намери вариант за отпадането на винетката по пътя Варна – Златни пясъци. Това обаче вероятно ще стане в бъдеще, когато завърши планираният от държавата ремонт на пътя.
В началото на седмицата перспективата Аспарухов мост да бъде поредната затворена пътна артерия на града, както и състоянието на трафика като цяло, бяха в центъра на дебатите в комисията по транспорт към местния парламент.
Повече униформени служители на Пътна полиция, които да регулират трафика в най-натоварените часове на кошмарните кръстовища на Варна – това е рецептата за справяне със задръстванията, която вижда местната власт. Желание за повече регулировчици по улиците изразиха и съветниците, и представителите на администрацията. От общинското предприятие ТАСРУД, което отговоря за светофарите, бяха категорични, че са използвали всички възможности за промени, постъпили като сигнали от граждани, и няма какво повече да направят.
„Апелът ми е към гражданите да спазват правилата и да не навлизат в кръстовища, които вече са задръстени“, заяви заместник-кметът по сигурността Тодор Иванов. От казаното от него и от колегите му от кметската администрация обаче стана ясно, че най-вероятно пътни полицаи ще регулират трафика само в час пик, а не постоянно.
Зам.-председателят на Общински съвет – Варна, Янко Станев изненада всички, като каза, че се е качил на автобус, за да изпробва как е положението с градския транспорт в задръстения заради ремонти град. „Никой не спазва предимства, буслентите са пълни. Ако тези правила се спазваха, ще пътувам с автобус, ще съм „човек от народа“, коментира Станев. Той обаче призна, че като много други предпочита да се движи с колата си, като всеки ден минава разстоянието от Боровец до „Почивка“.
„Като се загледах – 70 % сме сами в колите си. Така че може би има смисъл от призив към гражданите да използват обществения транспорт, ако могат“, призна съветникът.
По време на заседанието стана ясно, че общината още не е уведомена официално какъв точно ремонт ще започне през април на Аспарухов мост. Затова и администрацията на кмета няма изработен план за пренасочване на движението. В общинските дирекции знаели, че по моста ще се работи единствено от публикациите в медиите.
За течащите в момента мащабни реконструкции обаче има такива планове, защото те се изискват по закон. „Друг е въпросът дали са най-удачните“, коментира шефът на инфраструктурната дирекция Петър Гърбузов. Към него беше насочена критика от общинския съветник Христо Атанасов, който заяви, че на разкопаната ул. „Ян Палах“ няма никакво осветление, а на мястото постоянно пресичат пешеходци, включително и деца. Гърбузов не можа да отговори защо няма дори аварийно осветление на обекта. Не стана ясно и защо при аварийните ремонти не се поставят никакви означения на изрязаните участъци.
Председателят на транспортната комисия Добромир Джиков също даде своята оценка за проблемите, като заяви, че ако се махнат неправилно паркираните коли, на някои улици ще се отворят цели ленти, които сега са заети. Заседанието на комисията беше свикано по искане на трима съветници, между които и Милена Димова, която внесе и конкретно предложение за увеличаване на времетраенето на зеления сигнал на светофарите на няколко места по булевардите „Осми Приморски полк“ и „Мария-Луиза“.