На 4 и 5 април варненската публика видя предпремиерните спектакли на мюзикъла „Да пееш под дъжда“ в рамките на Великденски музикален фестивал – Варна 2018. Следващата възможност да бъде видян този вълнуващ спектакъл е на 20 юни, когато ще се състои неговата премиера в ММФ „Варненско лято“ и Опера в Летния театър 2018, която ще е и първото официално представяна на познатото като класика на киното произведение в Европа и България.
Режисьорът Борис Панкин сподели впечатленията си за звездите в мюзикъла „Да пееш под дъжда“ Орлин Горанов и Мариан Бачев, както и за ансамбъла от солисти. „За мен е чест да работя за пръв път с Варненската опера върху мюзикъла „Да пееш под дъжда“, още повече, че преди Великден излизаме за пръв път пред публика. Във Варна, където сценичните изкуства се радват на силна традиция – над 90 години за театъра и над 70 за операта. Смятам, че заслугата за първата постановка в Европа на точно тази версия на „Да пееш под дъжда“ не е моя, а на продуцента – Театрално-музикален продуцентски център Варна и г-жа Даниела Димова, като негов директор. Нашият екип се чувства призван да занимава хората с красивите неща в живота и с музиката, която е най-висшето от всички изкуства. Не може да не признаем, че са достатъчни само 4 такта, за да попаднем в друго измерение. Затова в „Да пееш под дъжда“ нямам усещането за някаква пионерска работа, която вършим, а по-скоро се чувствам като част от своеобразен арт командос, чиято цел е да достави радост на публиката“, коментира Панкин.
Той разказа, че Орлин Горанов дошъл да го поздрави за спектакъла „Ах, този джаз“ в Народния театър и така се запознали. „Оттогава досега той участва в мои мюзикъли, работих с него и в драмата. Може би не знаете, че най-напред Орлин е искал да стане драматичен актьор. Не го приели на последния кръг във ВИТИЗ, затова пък влязъл в Консерваторията“, сподели режисьорът.
„В момента разполагаме с ансамбъл от солисти. Така ги наричам, защото те всички са солисти в ансамбъл, т.е. точно това, което е специфично за мюзикъла. Добавям и балета на Варненската опера, от който ние – аз и хореографът Боряна Сечанова – сме възхитени, както и Марияна Крънчева, вторият хореограф. Всички артисти бързо влязоха в стила на мюзикъла и това прави нещата да изглеждат почти като някаква идилия, някаква обетована земя, която другаде не съществува у нас. А „Фактите са най-упоритото нещо на този свят“, както казва Булгаков“, добави Борис Панкин.
„Мюзикълът е нещо като оръжие за масово поразяване, докато операта, независимо от своя генезис, изисква специфично професионално обучение, на което артистите се посвещават от ранна възраст. От друга страна, животът непрекъснато се материализра и се променя по такъв начин, че живите изкуства са подложени на страшна конкуренция. С мобилния си телефон днес във всеки един момент може да идеш навсякъде и да гледаш всичко. Няма нужда да отделяш от времето и от средствата си, за да посетиш опера, театър или мюзикъл“, казва режисьорът, според когото в последните години и с последователната си репертоарна политика театрално-музикалният ни център е превърнал Варна в българската столица на мюзикъла.
Виолета Тончева
PR на ТМПЦ – Варна