Въпреки че за „интеграцията“ му бяха вложени около 120 млн. лв., а частният конкурент „Транстриумф Холдинг“ беше буквално изхвърлен от обслужването на варненските линии, общинската фирма „Градски транспорт“ остава на минус. Това стана ясно при разглеждането на отчета за миналата година на дружеството в стопанската комисия на общинския съвет.
От ръководството на автобусната фирма отбелязаха като успех, че загубата за 2016-а е „само“ около 1,8 млн. лв., което е с над 2 млн. по-добре е предходната 2015-а. Друг повод за гордост е, че през изминалата зима нито един гражданин не се бил оплакал, че в автобусите е студено, стана ясно от думите на изпълнителния директор Злати Златев.
Той определи отрицателния финансов резултат на „Градски транспорт“ като „сравнително стабилен“. Съветници от различни политически сили обаче не спестиха критиките си и неудобните въпроси. Мартин Марков от „земеделците“ постави директно въпроса защо в отчета на дружеството се говори за запор за сметки и задържане на милиони левове, които трябва да бъдат платени на фирма. Оказа се, че става въпрос за съдебен спор, свързан с ремонта на сервизната база, който пък е част от станалия прословут европроект „Интегриран градски транспорт“. Съветници от управляващото мнозинство побързаха да променят темата на дебата след това питане.
Янко Станев (СДС) се опита да даде обяснение за това, че проблемите на общинския монополист в автобусните превози във Варна идвали от намаляването на пътникопотока. „В автобусите по Аспарухов мост пътуват средно между 6 и 9 човека. Може всеки да изчисли каква е рентабилността“, коментира Станев. Той обаче подчерта, че промени няма как да се направят, защото градския транспорт е преди всичко социална услуга.
Председателят на съвет Тодор Балабанов също подчерта, че задачата на „Градски транспорт“ не е на всяка цена да печели, като дори направи сравнение с между транспортното дружество и общинските здравни заведения.
Лидерът на БСП – Варна, Борислав Гуцанов от своя страна отбеляза, че в момента задълженията на автобусния превозвач на Варна са около 8-9 млн. лв. Това беше потвърдено с мълчание и от ръководството на фирмата.