„Благодаря и на „Продължаваме промяната“, и на ГЕРБ, и на „Демократична България“, че припознават като свои идеите и проектите, които БСП и лично аз от много време настояваме да се случат във Варна“. Така водачът на листата във Варна и председател на Националния предизборен щаб Борислав Гуцанов коментира стартовите предизборни анонси в надпреварата за доверието на варненци преди вота на 2 октомври.
„Левицата от 130 години доказва, че е водеща не само в социалната политика, но и в генерирането на мащабни и икономически значими идеи и проекти. Не мога да не съм доволен, че и досегашните ни партньори в управлението най-после видяха проблемите, които БСП посочи още след първия от серията извънредни парламентарни избори“, уточни Гуцанов.
„Радвам се, че колегата Даниел Лорер откри“ престъпната схема с драгирането на плавателния канал “море–езеро” – месеци, след като от парламентарната трибуна лично аз няколко пъти отправях питания по темата към няколко министри на транспорта и още миналата година сезирах Европейската прокуратура за скандалната „ин хаус“ – сделка за над 400 млн. лева държавни средства. Съжалявам само, че краткото време на предишния парламент и кабинет не стигна, за да дочакаме прокуратурата да си свърши работата. Пред моите съграждани мога да кажа, че направих всичко по силите си да осветля и тази престъпна схема на управлението на ГЕРБ и няма да спра да се боря за адекватно законово възмездие“, каза кандидатът за народен представител.
«Иван Портних, който управлява Варна 9 години (от 12-годишното управление на ГЕРБ), на старта на тази кампания се сети да търси сметка от управлявалото 7 месеца правителство защо няма построени магистрала „Хемус“ и „Черно море“ и втори мост над Варненското езеро. Че не бяха ли магистралите „запазената марка“ на Бойко Борисов и ГЕРБ? И не е ли в трагично състояние единствената построена за 12-години и то частично – магистрала „Тракия“? И сега ли се сети Портних, че Варна трябва да се развива? Какво прави 9 години на втория етаж на общината, когато в ръцете на неговата партия бяха всички ресурси на държавата?“, пита Гуцанов.
Той припомни още, че и първите в листата на ДБ вече няколко кампании „преписват“ теми и идеи, които левицата е сложила на масата отдавна и очаква парламентарната подкрепа, която ще гарантира реализацията им.
„Радвам се, че поне за Варна леви и десни сме на едно мнение – кои са проблемите. А може би, ако се бяха отзовали на моята покана през юли 2021 година за обединение около приоритетите за града ни и тяхното решаване, сега част от тях щяха да са в миналото“, заяви водачът на листата в 3 МИР. Той припомни, че темите, които и тогава, и сега БСП поставя са: Автомагистрала „Черно море“ и втори мост над езерото, които да са част от транспортен коридор „север-юг“, истинска индустриална зона, развитието на пристанището в района около Морска гара и Интермодалния терминал, ин хаус процедурите и в частност удълбочаването на плавателния канал, липсата на адекватна инфраструктура, която да оправдае разширяването на синята зона, плачевното състояние на пътищата, на общинските дружества, отсъствието на кмета от оперативното управление на общината, отсъствието на идеи и конкретни стъпки за развитието на морската столица.
Според Гуцанов, в последните 12 години изключително неглижирана е и цялата област. „Липсата на адекватна областна транспортна схема, влошено здравеопазване, занемарена икономика с много малки изключения, трудна достъпност и изключително лоша инфраструктура са проблемите, които вече 12 години ГЕРБ не просто пренебрегва, а задълбочава“, подчерта водачът на варненската листа на „БСП за България“.
„Доволен съм, че в тази предизборна кампания всички решително приемат за свои проблемите, чиито решения БСП и аз лично поставяме и преследваме от години. Но честното поведение изисква със същата решителност всички да се заемем даването на най-добрите решения. Заедно. Защото решенията за Варна са важни, не предизборните приказки. Всичко друго би била чиста политическа спекула, която гражданите няма да простят“, категоричен е председателят на Националния предизборен щаб на „БСП за България“.